حذف شارژر از جعبه شیائومی Mi 11 تأیید شد

نوید شجاعی یکشنبه 7 دی 1399 - 10:30
حذف شارژر از جعبه شیائومی Mi 11 تأیید شد

.

 چند سال پیش، زمانی که اپل جک 3.5 میلیمتری هدفون را از آیفون‌های خود حذف کرد، برخی از سازندگان به سرعت این اقدام اپل را به تمسخر گرفتند، اما پس از مدتی آنها هم راه شرکت کوپرتینویی را در پیش گرفته و محصولات خود را بدون جک 3.5 میلیمتری هدفون به بازار عرضه کردند، حالا در سال 2020، تاریخ دوباره تکرار می‌شود.

اپل امسال سری آیفون 12 را بدون شارژر و هدفون عرضه کرد و دلیل این اقدام خود را، مسائل محیط زیستی اعلام کرد. شیائومی در ابتدا از این اقدام اپل انتقاد نمود، اما حالا مدیر عامل این شرکت، آقای Lei Jun، اعلام نموده که پرچمدار جدید این شرکت، یعنی Xiaomi Mi 11 که قرار است در تاریخ 28 دسامبر (8 دی) معرفی شود، بدون وجود شارژر در جعبه عرضه خواهد شد.

Jun نیز دلیل این اقدام شیائومی را مسائل محیط زیستی عنوان کرده و همچنین اضافه کرد که این شرکت می‌داند که احتمالاً چنین اقدامی به مذاق بسیاری از کاربران خوش نخواهد آمد.

شیائومی می 11

علاوه بر این، آقای Jun از طراحی جعبه شیائومی می 11 نیز رونمایی کرد، این جعبه نه تنها نسبت به جعبه محصولاتی که با شارژر عرضه می‌شوند، نازکتر است، بلکه برخی از مشخصات کلیدی می 11 نیز روی آن مشاهده می‌شود؛ مواردی از جمله دوربین 108 مگاپیکسلی، نمایشگر Super AMOLED، تأییدیه +HDR10 و تنظیم صدا توسط شرکت Harman Kardon.

شیائومی Mi 11

ویدیوی منتشر شده توسط مدیر اجرایی شیائومی، جعبه گوشی می 11 را نشان می‌دهد که به زبان چینی روی آن نوشته شده: «در سال 2021، سبک سفر کنید»، این موضوع احتمالاً به معنای آن است که محصولات آینده شیائومی نیز بدون شارژر عرضه خواهند شد.

البته اتفاقات اخیر چندان جای تعجب ندارد، چرا که به نظر می‌رسد این مسیری است که صنعت تکنولوژی در پیش گرفته و به زودی تمامی شرکت‌ها از آن پیروی خواهند کرد. پس در صورتی که شارژرهای قدیمی شما با گوشی‌های جدید عرضه شده سازگاری ندارند، بهتر است از همین حالا به فکر خرید یک شارژر جدید باشید.

.

منبع: GSMArena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد