لپ‌تاپ‌های جدید شیائومی در دو نوع Core i5 و Core i7 معرفی شدند

آداک 24 چهارشنبه 11 فروردین 1400 - 16:00
لپ‌تاپ‌های جدید شیائومی در دو نوع Core i5 و Core i7 معرفی شدند

 

بعد از معرفی محصولات متعدد از سوی شیائومی، واقعاً باید بگوییم انتظار لپ‌تاپ جدید را نداشتیم، اما این روزها این شرکت چینی حسابی روی دور بوده و دو لپ‌تاپ جدید 15 و 14 اینچی را نیز معرفی نموده است.

مدل 15 اینچی به یک نمایشگر E4 OLED مجهز شده است، این همان نمایشگری است که شیائومی به تازگی در پرچمدار جدید خود به کار برده است. این پنل با حداکثر روشنایی 600 نیت و پشتیبانی از قابلیت DC Dimming در مقایسه با لپ‌تاپ‌های دیگر نمایشگر بسیار روشنی دارد.

رزولوشن بالای  3.5K این پنل باعث شده تا تراکم پیکسلی آن به رقم تحسین‌برانگیز 261 پیکسل در هر اینچ برسد. نسبت ابعاد نمایشگر این لپ‌تاپ نیز برابر 16:10 می‌باشد. این پنل 10 بیت به صورت 100 درصد از گاموت رنگ DCI-P3 پشتیبانی کرده و قبل از ارسال به دست مشتریان، به صورت کامل کالیبره می‌شود (میزان deltaE در این پنل تقریباً برابر 1 است). مشابهت دیگر نمایشگر این لپ‌تاپ با گوشی‌های هوشمند، وجود پوشش محافظ گوریلاگلس روی آن است.

لپتاپ جدید شیائومی Mi Laptop Pro 15

لپ‌تاپ 15 اینچی شیائومی به نسل یازدهم پردازنده‌های Core اینتل مجهز شده است که نسخه استاندارد آن مجهز به پردازنده i5 بوده و امکان خرید نسخه پیشرفته با پردازنده i7 نیز وجود دارد. در هر دو مدل از کارت گرافیک  GeForce MX450 GPU (2 GB VRAM) استفاده شده است. خنک‌سازی لپ‌تاپ توسط دو فن صورت گرفته و این محصول توانسته گواهینامه استاندارد سرسختانه Intel Evo را نیز به دست آورد.

این لپ‌تاپ از یک باتری 66 وات ساعتی بهره برده که از شارژ سریع 100 وات پشتیبانی می‌کند. در بخش اتصالات، محصول جدید شیائومی به یک درگاه تاندربولت 4 و دو درگاه USB-C مجهز است. شیائومی در جعبه این محصول یک رابط رایگان نیز قرار داده که پشتیبانی از HDMI با سایز کامل و یک درگاه USB-A را به لپ‌تاپ اضافه می‌کند.

این محصول 15 اینچی بسیار نازک بوده و تنها 15.9 میلی‌متر ضخامت دارد. شاسی این لپ‌تاپ از آلومینیوم سری 6 که در صنعت هوافضا کاربرد دارد، ساخته شده است.

پیش‌سفارش لپ‌تاپ Xiaomi Mi Laptop Pro 15 از امروز شروع شده و ارسال آن از روز دوم آوریل آغاز می‌گردد. قیمت پایه این محصول با رم 16 گیگابایت و حافظه SSD 512 گیگابایتی در کشور چین برابر 6500 یوآن (990 دلار) بوده و نسخه i7 با همین میزان رم و حافظه 8000 یوآن قیمت‌گذاری شده است.

شیائومی یک نسخه از این لپ‌تاپ را نیز با پردازنده AMD Ryzen 500 H (45 Watt) تولید نموده که در ماه می روانه بازار خواهد شد.

اگر به دنبال محصولی قابل حمل‌تر هستید، می‌توانید نسخه 14 اینچی لپ‌تاپ شیائومی را تهیه کنید. Mi Laptop Pro 14 با 15.6 میلی‌متر ضخامت و 1.5 کیلوگرم وزن، نازک‌تر و سبک‌تر از برادر بزرگ خود است. شاسی این مدل نیز همانند مدل دیگر از آلومینیوم سری 6 ساخته شده است.

نمایشگر به کار رفته در این مدل، از نوع LCD 120 هرتز با رزولوشن 2.5K بوده و نسبت ابعاد آن کماکان برابر 16:10 است. دقت رنگ با وجود deltaE کمتر از 1.5، کماکان بالا است، اما در این پنل خبری از HDR نخواهد بود.

لپتاپ جدید شیائومی Mi Laptop Pro 15

مدل 14 اینچی نیز از نسل یازدهم پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل بهره برده و به گرافیک GeForce MX450 GPU مجهز است. باتری 56 وات ساعتی این لپ‌تاپ نیز از شارژ سریع 100 وات پشتیبانی می‌کند. در این محصول تنها یک درگاه تاندربولت 4 وجود داشته و در نتیجه قطعاً به تبدیل موجود در جعبه نیاز پیدا خواهید کرد. هر دو لپ‌تاپ از وای-فای 6 پشتیبانی می‌کنند.

نسخه Core i5 لپ‌تاپ 14 اینچی شیائومی با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی 5300 یوآن (805 دلار قیمت‌گذاری شده و نسخه Core i7 آن با همین مشخصات 7000 یوآن قیمت دارد. پیش‌سفارش این محصول از اواخر آوریل آغاز شده و فروش آن نیز از اول ماه می آغاز می‌گردد. 

 

 منبع: GSMArena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد