سری جدید وان پلاس Nord معرفی شد

نوید شجاعی سه شنبه 6 آبان 1399 - 16:00
سری جدید وان پلاس Nord معرفی شد

.

وان پلاس با عرضه گوشی وان پلاس Nord، سیاست تولید انحصاری گوشی‌های پرچمدار خود را تغییر داد، و حالا این شرکت قصد دارد با عرضه گوشی‌های اقتصادی در بازه‌های قیمتی مختلف، بیش از پیش به این بازار وارد شود. به عبارت دیگر، Nord حالا دیگر نام یک سری از محصولات این شرکت است.

 OnePlus Nord N10 5G

وان پلاس Nord N10 5G تمام لازمه‌های یک گوشی میان‌رده را در خود دارد، ویژگی‌هایی از جمله چیپست میان‌رده اسنپدراگون، صفحه‌نمایش 90 هرتز و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی. با این حال، N10 بازه قیمتی پایین‌تری را هدف قرار داده و در نتیجه، برای کاهش قیمت، با تغییراتی نسبت به مدل اصلی Nord همراه است.

مدل جدید با یک نمایشگر 6.49 اینچی با رزولوشن +1080P همراه است. تغییر مهم نسبت به نسخه اصلی Nord، این است که پنل مدل جدید از نوع LCD است، این اولین بار از زمان OnePlus 2 در سال 2015 است که وان پلاس از یک پنل LCD در گوشی‌های خود استفاده کرده است. نمایشگر جدید توسط گوریلاگلس 3 محافظت شده و طبیعتاً، حسگر اثر انگشت به پشت گوشی منتقل شده است.

   
(جهت مشاهده اندازه واقعی تصویر، روی آن کلیک یا تاچ نمایید)

دوربین پشت مدل N10 نسبت به نسخه اصلی کمی ارتقاء یافته، چرا که به یک حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین فوق عریض 119 درجه 8 مگاپیکسلی و دوربین‌های ماکرو و تشخیص عمق را نیز حفظ کرده است. دوربین اصلی توانایی فیلمبرداری 4کی 30fps و فیلمبرداری 1080P 60fps را دارد (فیلمبرداری آهسته 120 فریم بر ثانیه نیز امکان‌پذیر است).

دوربین سلفی نیز با تغییراتی همراه بوده، خبر خوب این که گوشی جدید تنها با یک حفره در صفحه‌نمایش همراه است، خبر بد این که دوربین 32 مگاپیکسلی جای خود را به یک دوربین 16 مگاپیکسلی داده و دیگر از دوربین فوق عریض نیز خبری نیست.

خوشبختانه کاهش قیمت در ظرفیت باتری تأثیری نداشته و وان پلاس نورد ان 10 5جی به یک باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی مجهز بوده و همانند نسخه اصلی، از شارژ سریع 30T پشتیبانی می‌کند (البته این مدل به شارژ بیسیم مجهز نیست). نکته دیگر این که این گوشی با جک 3.5 میلیمتری هدفون نیز همراه است، قابلیتی که مدت‌هاست در گوشی‌های وان‌پلاس ندیده‌ایم.

گوشی N10 به چیپست اسنپدراگون 690G مجهز است. این چیپ مشابه چیپست 765G بوده، اما تفاوت‌های مهمی نیز با آن دارد. خلاصه بگوییم، چیپست جدید به جای هسته‌های 475، با هسته‌های بزرگ Kryo 560 همراه بوده و گرافیک آن، اندکی ضعیف‌تر است و در آن از Adreno 619L استفاده شده است. مودم X51 تنها از استاندارد 5جی sub-6 پشتیبانی می‌کند، البته از آنجایی که نسخه اصلی نیز از شبکه mmWave پشتیبانی نمی‌کرد، Nord N10 نیز از این بابت ضعیف محسوب نمی‌شود.

قبل از این که بخواهید درباره تصمیمات وان پلاس قضاوت کنید، اجازه دهید قیمت مدل جدید را اعلام کنیم. گوشی OnePlus Nord N10 5G در نسخه 8/128 گیگابایتی، تنها 330 پوند قیمت دارد، برای مقایسه باید بدانید که نسخه اصلی نورد با همین مقدار رم و حافظه، 380 پوند قیمت‌گذاری شده است.

اما نکته مهم این که مدل‌های جدید هر دو از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و در نتیجه ممکن است کاربرانی که حافظه بیشتری نیاز دارند، این مدل‌ها را ترجیح دهند.

OnePlus Nord N100

وان پلاس Nord N100 (در اینجا خبری از 5جی نیست)، نسخه پایین رده سری جدید محسوب می‌شود و مدل 4/64 گیگابایتی آن، 200 یورو قیمت دارد.

این گوشی به چیپست اسنپدراگون 460 مجهز است که یک چیپست اقتصادی بر پایه فناوی 11 نانومتری بوده و با هسته‌های Cortex-A73 و گرافیک Adreno 610 همراه است.

مدل N100 از یک صفحه‌نمایش 6.52 اینچی IPS LCD با رزولوشن 720x1,600 پیکسل بهره می‌برد (نرخ به‌روزرسانی نیز در این مدل استاندارد است). این پنل نیز توسط گوریلاگلس 3 محافظت شده و همانند مدل N10، به اسپیکر دوگانه و حسگر اثر انگشت در پشت گوشی مجهز است.

   
(جهت مشاهده اندازه واقعی تصویر، روی آن کلیک یا تاچ نمایید)

وان پلاس تصمیم گرفته در این مدل تمرکز خود را روی باتری قرار دهد، این گوشی به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی مجهز است، البته این اقدام به قیمت سرعت شارژ پایینتر تمام شده و مدل N100 تنها از شارژ سریع 18وات پشتیبانی می‌کند (با توجه به گنجایش بالای باتری، مسلماً وجود تکنولوژی Warp Charge می‌توانست مفید باشد). اما خبر خوب این که این گوشی هم با جک 3.5 میلیمتری هدفون همراه است.

وان پلاس Nord N100 به یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی مجهز شده، در نتیجه در زمینه عکاسی یک گوشی معمولی به شمار می‌رود. البته دوربین این گوشی شامل ک ماژول سه‌گانه بوده که دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق را نیز شامل می‌شود. دوربین‌های پشت و جلو از فیلمبرداری 1080P 30fps/ پشتیبانی می‌کنند. دوربین جلو نیز به یک حسگر 8 مگاپیکسلی مجهز است.

هر دو مدل Nord N100 و N10، با Oxygen OS 10.5 عرضه خواهند شد که هنوز بر پایه اندروید 10 می‌باشد. این گوشی‌ها در اوایل ماه آینده در اروپا و اندکی بعد، در ایالات متحده نیز عرضه خواهند شد.

مطلب مرتبط: انتشار اندروید 11 برای پرچمداران وان پلاس

.

منبع: GSMArena

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد