مقایسه گلکسی ای 32 با گلکسی ای 22

آداک 24 سه شنبه 18 آبان 1400 - 13:00
مقایسه گلکسی ای 32 با گلکسی ای 22

.

در این مطلب قصد داریم دو گوشی هوشمند از سامسونگ یعنی Galaxy A22 و Galaxy A32 را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه مشخصات ای 32 با ای 22

این دو گوشی تقریباً در یک بازه‌ی قیمتی مشابه قرار دارند. کیفیت ساخت گوشی گلکسی A32 در مقایسه با گوشی گلکسی A22 بهتر بوده و شما مقاومت بیشتری را در برابر آسیب‌ها و خط و خش‌ها خواهید داشت.

مقایسه مشخصات ای 32 با ای 22

صفحه نمایش گوشی آ 32 توسط Corning Gorilla Glass محافظت می‌شود اما این محافظ صفحه در گوشی آ 22 وجود ندارد. بنابراین گوشی گلکسی آ 32 در مقابل آسیب‌ها و خط و خش‌ها مقاومت بیشتری دارد. بخش‌های کناری و پشتی هر دو گوشی از پلاستیک تهیه شده است و استحکام خوبی دارد. هیچکدام از گوشی‌ها از استاندارد IP یا ضد آب بودن پشتیبانی نمی‌کنند اما در تست‌هایی که ما انجام دادیم هر دو گوشی توانستند چندین ثانیه در آب دوام بیاورند اما ما این کار را اصلا توصیه نمی‌کنیم چرا که می‌تواند منجر به وارد شدن آسیب جدی به گوشی موبایل شما شود.

مقایسه گلکسی ای 32 با گلکسی ای 22

هر دو گوشی مقاومت و استحکام خوبی دارند اما گوشی گلکسی ای 32 به واسطه‌ی محافظ صفحه‌ی Corning Gorilla Glass مقاومت بیشتری دارد.

مقایسه گلکسی ای 32 با گلکسی ای 22

در بخش پایینی هر دو گوشی شاهد جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت شارژ، میکروفون و اسپیکر هستیم. بلندی صدای اسپیکر در هر دو گوشی تقریباً با یکدیگر برابر است. در سمت چپ هر دو گوشی جایگاه قرارگیری سیم کارت و کارت حافظه خارجی قرار دارد و در بخش بالایی گوشی هم شاهد میکروفون دوم هستیم.

مقایسه گلکسی ای 32 با گلکسی ای 22

دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا هم در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. تفاوتی که در سمت راست این دو گوشی وجود دارد در دکمه‌ی پاور این دو گوشی است؛ حسگر اثر انگشت در گوشی ای 22 با دکمه‌ی پاور ادغام شده است اما در گوشی ای 32، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. از نظر دقت و سرعت عملکرد، حسگر اثر انگشت در گوشی گلکسی A22 عملکرد بهتری دارد.
قابلیت تشخیص چهره در هر دو گوشی عملکرد متوسطی دارد و در صورت نبود نور کافی، قابلیت تشخیص چهره عملکرد خوبی ندارد. بخش پشتی هر دو گوشی متشکل از یک دوربین چهارگانه به همراه چراغ قوه (فلش) است، اما کیفیت تصاویری که توسط دوربین گوشی گلکسی ای 22 ثبت می‌شوند به طور غافلگیرکننده‌ای کیفیت بهتری دارند که در بخش‌های بعدی به آن می‌‌‌پردازیم. در هر دو گوشی خبری از فلش یا چراغ قوه برای دوربین سلفی نیست و هر دو گوشی از یک نور سفید روی صفحه نمایش به عنوان فلش استفاده می‌کنند. طراحی دوربین سلفی هم در هر دو گوشی عیناً شبیه هم است.

مقایسه صفحه نمایش گلکسی ای 32 با گلکسی ای 22

مقایسه صفحه نمایش گلکسی ای 32 با گلکسی ای 22

صفحه نمایش هر دو گوشی اندازه‌ای یکسان یعنی 6.4 دارند و تنها تفاوت آنها در رزولوشن صفحه نمایش است؛ رزولوشن صفحه نمایش در گوشی ای 22 ، 720 و در گوشی ای 32 ، 1080 می‌باشد. اگر بخواهیم از روی کاغذ نگاه کنیم و صفحه نمایش هر دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم، انتظار می‌رود که صفحه نمایش گوشی A32 به واسطه‌ی رزولوشن بالاتر، کیفیت بالاتری هم داشته باشد، اما اینطور نیست. وقتی هر دو گوشی را کنار هم قرار دهید، متوجه خواهید شد که صفحه نمایش دو گوشی تفاوت محسوسی با یکدیگر ندارند.

مقایسه صفحه نمایش گلکسی ای 32 با گلکسی ای 22

نرخ تازه‌سازی در هر دو صفحه نمایش 90 هرتز می‌باشد ولی حداکثر روشنایی صفحه در گوشی ای 32 (486 نیت) در مقایسه با گوشی ای 22 (460 نیت) کمی بهتر است.

مقایسه سرعت و عملکرد گلکسی A32 با گلکسی A22

مقایسه سرعت و عملکرد گلکسی A32 با گلکسی A22

از نظر قدرت و عملکرد، هر دو گوشی با یک چیپست 12 نانومتری MediaTek Helio G80 عرضه می‌شوند که عملکرد خوبی در گیمینگ و اجرای چند اپلیکیشن به طور همزمان دارد. چیزی که از نظر عملکرد می‌تواند به گوشی آ 32 برتری ببخشد، رم 6 گیگابایتی آن است، در حالیکه گوشی آ 22 از یک رم 4 گیگابایتی بهره‌مند است. بازی pubg در هر دو گوشی با کیفیت HD و فریم ریت بالا اجرا می‌شود. بازی Call of Duty: Mobile در هر دو گوشی با تنظیمات گرافیکی متوسط، فریم ریت بالا و سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. بنابراین با اینکه گوشی ای 22 قیمت بالاتری دارد، باز هم عملکرد این دو گوشی در گیمینگ با یکدیگر برابر می‌باشد. 

مقایسه گلکسی ای 32 با گلکسی ای 22

سیستم عامل استفاده شده در هر دو گوشی اندروید 11 و رابط کاربری هم One UI 3.1 می‌باشد. سامسونگ وعده داده است که هر دو گوشی تا 4 سال از دریافت آپدیت بهره‌مند خواهند بود.

مقایسه دوربین ای 32 با ای 22

مقایسه دوربین ای 32 با ای 22

گوشی A22 با یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی و گوشی A32 با یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی عرضه می‌شود که کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی به مراتب بهتر است. تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی گوشی ای 32 وضوح، جزئیات و دقت رنگی بهتری دارند. تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی در حالت پرتره با گوشی آ 32 نتایج به مراتب بهتری داشتند و تصاویر کیفیت بسیار خوبی داشتند. هر دو گوشی توانایی ضبط ویدیو با دوربین سلفی با رزولوشن 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارند اما خبری از لرزشگیر الکترونیکی نیست. 

مقایسه دوربین ای 32 با ای 22

دوربین‌های اصلی این دو گوشی هم با یکدیگر متفاوت است. دوربین‌های گوشی ای 32 متشکل از یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی و سنسور عمق 5 مگاپیکسلی است. از آن سو دوربین‌های گوشی ای 22 متشکل از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. 

مسئله‌ی غافلگیرکننده در مقایسه نتایج ثبت شده با لنز اصلی هر دو گوشی اتفاق میفتد؛ روی کاغذ، کیفیت دوربین‌های گوشی A32 بهتر است اما وقتی به عمل می‌رسد، دوربین گوشی A22 عملکرد بهتری دارد. تصاویر ثبت شده با لنز التراواید در هر دو گوشی کیفیت مشابهی دارند. فیلمبرداری با دوربین‌ پشتی هر دو گوشی با رزولوشن 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است. دوربین‌های پشتی مجهز به لرزشگیر الکترونیکی هستند که در هر دو گوشی عملکرد خوبی داشت.

مقایسه باتری A32 با A22

گلکسی ای 32 یا گلکسی ای 22 ؟

هر دو گوشی با یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپری و شارژر سریع 15 واتی عرضه می‌شوند. طول عمر باتری در هر دو گوشی عملکرد بسیار مشابهی داشت.

گلکسی ای 32 یا گلکسی ای 22 ؟

گلکسی ای 32 یا گلکسی ای 22

اگر قرار باشد یک گوشی را به عنوان برنده‌ی این مقایسه انتخاب کنیم، انتخاب ما گوشی آ 32 است اما گوشی هوشمندی که ما پیشنهاد می‌کنیم گوشی آ 22 است چرا که قیمت کمتری دارد و در بیشتر موارد به جز دوربین سلفی، عملکردی مشابه با گوشی آ 32 دارد.

.

به نظر شما کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظراتتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد