مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

آداک 24 چهارشنبه 14 مهر 1400 - 13:00
مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

.

در این مطلب قصد داریم دو گوشی مقرون به صرفه و پر طرفدار Redmi Note 10 Pro و Poco F3 را با یکدیگر مقایسه کنیم.

 برای مشاهده کمترین قیمت Redmi Note 10 Pro اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده کمترین قیمت Poco F3 اینجا کلیک کنید

.

مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

از آنجایی که این دو گوشی زیرمجموعه‌ی شرکت شیائومی هستند، شباهت‌هایی بین این دو گوشی وجود دارد، به عنوان مثال: هر دو از رابط کاربری MIUI 12 استفاده می‌کنند که روی اندروید 11 نصب شده است. از نظر نرم‌افزاری تفاوت‌های جزئی وجود دارد اما در بیشتر موارد ظاهر و عملکرد یکسانی دارند. موردی که در گوشی Poco F3 متوجه آن شدیم این بود که Poco F3 از ژست‌های ناوبری پشتیبانی نمی‌کند و شما مجبور به استفاده از دکمه‌های ناوبری هستید.

مقایسه طراحی و ظاهر پوکو F3 با شیائومی Note 10 Pro

مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

از نظر طراحی، بیشتر ویژگی‌های کلیدی شبیه به هم هستند؛ به طوری که اگر این دو گوشی را کنار یکدیگر قرار دهید متوجه تفاوت زیادی نمی‌شوید. اندازه‌ و وزن این دو گوشی تقریباً با یکدیگر برابر است اما تفاوت‌هایی وجود دارد که این دو گوشی را از یکدیگر متمایز می‌کند.

به عنوان مثال گوشی Redmi Note 10 Pro در بخش بالایی گوشی یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون دارد ولی خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در گوشی Poco F3 نیست. طراحی دوربین‌ها تا حدی شبیه به یکدیگر است اما این طراحی در گوشی Redmi Note 10 Pro ظاهری دایره شکل دارد و در گوشی Poco F3 ظاهری مستطیل شکل. محل قرارگیری سیم کارت هم در این دو گوشی متفاوت است.

مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

جایگاه سیم کارت در گوشی Poco F3 در بخش پایینی گوشی و در Redmi Note 10 Pro در بخش چپ گوشی قرار گرفته است، اما تفاوت اصلی در اینجاست که گوشی Redmi Note 10 Pro از کارت حافظه خارجی (MicroSD) پشتیبانی می‌کند اما در Poco F3 خبری از جایگاه کارت حافظه خارجی نیست. بخش پشتی هر دوی این گوشی‌ها از شیشه درست شده است و بخش‌های کناری آن از پلاستیک، همینطور هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت که با دکمه‌ی پاور ادغام شده است پشتیبانی می‌کنند که بسیار سریع و دقیق هستند.

مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

اولین موردی که در آن متوجه کیفیت بهتر Poco F3 می‌شوید، تایپ کردن با کیبورد است که هنگام ضربه زدن بر روی هر حرف گوشی حس دقیق‌تری از ضربه به کاربر القا می‌شود. از آن سو گوشی Redmi Note 10 Pro از سیستم لرزش استانداردتری استفاده می‌کند. 

مقایسه صفحه نمایش پوکو اف 3 با نوت 10 پرو

مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

در این بخش به مقایسه صفحه نمایش این دو گوشی می‌پردازیم که باز هم متوجه تفاوت زیادی نمی‌شویم؛ صفحه نمایش هر دوی این گوشی‌ها اندازه و رزولوشن مشابهی دارند. صفحه نمایش این دو گوشی پنل AMOLED FULL HD با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز می‌باشد که در سطح روشنایی، دقت و شفافیت مشابه یکدیگرند، اما نه بطور کامل. بزرگ‌ترین تفاوت میان این دو صفحه نمایش کنتراست و دقت رنگ آنها بود؛ دمای رنگ صفحه نمایش گوشی Redmi Note 10 Pro گرم‌تر است و کنتراست بیشتری دارد، از آن سو صفحه نمایش Poco F3 تصاویری طبیعی‌تر به نمایش گذاشت.

مقایسه قدرت و عملکرد نوت 10 پرو با پوکو اف 3

مهم‌ترین بخشی که در آن متوجه تفاوت‌های بین این دو گوشی خواهید شد، عملکرد کلی گوشی و طول عمر باتری است. گوشی Poco F3 از پردازنده‌ی قوی‌تر Snapdragon 870 و UFS 3.1 برای پردازش و انتقال داده‌ی سریع‌تر استفاده می‌کند. گوشی Redmi Note 10 Pro از پردازنده‌ی Snapdragon 732G بهره می‌برد که در مقایسه با Poco F3 عملکردی کمی ضعیف‌تر دارد. اما این آمار و ارقام نشان‌دهنده‌ی عملکرد دقیق گوشی‌ها نیستند.

مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

گوشی Poco F3 به لطف پردازنده‌ی در حد پرچمدارش توانست عملکرد بی‌نقص و سریعی در اجرای بازی‌ها داشته باشد. از نظر فضای کاربری هر دو گوشی عملاً مشابه یکدیگرند اما وقتی برنامه‌ها یا بازی‌ها را اجرا می‌کنید، متوجه کند بودن گوشی Redmi Note 10 Pro می‌شوید؛ به عنوان مثال تغییر حالت‌های عکاسی در گوشی Redmi Note 10 Pro زمان بیشتری می‌برد، این مسئله آزاردهنده نیست اما اگر اولویت شما سرعت و روان بودن است، گوشی Poco F3 انتخاب مناسب‌تری برای شماست.

مقایسه باتری پوکو اف 3 با نوت 10 پرو

مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

موردی که این دو گوشی را باز به یکدیگر شبیه می‌کند، طول عمر باتری است. باتری 5020 میلی‌آمپری گوشی Redmi Note 10 Pro می‌تواند به راحتی تا 2 روز برای شما کارایی داشته باشد، حتی در صورت گیمینگ. از طرف دیگر گوشی Poco F3 یک باتری 4520 میلی‌آمپری دارد که حتی در روزهای پر مشغله هم می‌تواند نزدیک به 2 روز برای شما کارایی داشته باشد. 

مقایسه دوربین پوکو اف 3 با نوت 10 پرو

مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

در این بخش به مقایسه دوربین‌های این دو گوشی می‌پردازیم که شباهت‌هایی به یکدیگر دارند اما نه به طور کامل. هر دو گوشی از یک دوربین اصلی، التراواید و ماکرو برخوردارند اما گوشی Redmi Note 10 Pro یک سنسور عمق هم دارد. بزرگ‌ترین تفاوت در کیفیت دوربین اصلی است؛ دوربین اصلی گوشی Poco F3 48 مگاپیکسل، و Redmi Note 10 Pro 108 مگاپیکسل است که از نظر اندازه سنسور بزرگ‌تری هم دارد. البته هر دو گوشی از Pixel-Binning استفاده می‌کنند که کیفیت عکس‌ها را در حالت خودکار پایین می‌آورد.

مقایسه پوکو اف 3 با ردمی نوت 10 پرو

شاید شما انتظار داشته باشید که سنسور بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر حتماً عکس‌های بهتری را هم به ثبت می‌رساند اما این مسئله صحیح نیست؛ در عمل، تصاویر ثبت شده در هر دو گوشی مشابه یکدیگرند و تنها موردی که در آن متوجه تفاوت شدیم در جزئیات بود. تصاویر ثبت شده در گوشی Poco F3 شفاف‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسیدند. عملکرد دوربین التراواید هم در هر دو گوشی مشابه بود.

پوکو اف 3 یا نوت 10 پرو؟

پوکو اف 3 یا نوت 10 پرو؟

در کل هر دوی این گوشی‌ها با توجه به هزینه‌ای که برای خرید آنها پرداخت می‌کنید عملکردی فراتر از حد انتظار دارند. گوشی Redmi Note 10 Pro یک گوشی به معنای واقعی مقرون به صرفه است و گوشی Poco F3 هم تجربه‌ای نزدیک به یک گوشی پرچمدار را برای شما رقم می‌زند. گوشی Poco F3 به واسطه‌ی عملکرد سریع و دقیق، دوربین اصلی بهتر و صفحه نمایش بهتر می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، اما اگر اولویت شما طول عمر باتری بیشتر، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و امکان اضافه کردن کارت حافظه خارجی است، پیشنهاد ما به شما گوشی Redmi Note 10 Pro است.

ترفندهای مخفی شیائومی Note 10 Pro

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد