مقایسه Poco X3 Pro با Galaxy A52

آداک 24 پنجشنبه 22 مهر 1400 - 13:00
مقایسه Poco X3 Pro با Galaxy A52

.

در این مطلب قصد داریم دو گوشی Poco X3 Pro و Galaxy A52 را با یکدیگر مقایسه کنیم.

Galaxy A52 دارای چیپست Qualcomm Snapdragon 720G به همراه رم 8 گیگابایتی می‌باشد. در حالیکه Poco X3 Pro پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 860 به همراه رم 8 گیگابایتی دارد.

مقایسه Poco X3 Pro با Galaxy A52

در بخش پشتی هر دو گوشی دوربین چهارگانه وجود دارد. گوشی Galaxy A52 یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، در حالیکه Poco X3 Pro یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی دارد. بنابراین ما خیلی هیجان زده‌ایم تا ببینیم دوربین Poco X3 Pro در مقابل Galaxy A52 در هنگام تست سرعت باز شدن اپلیکیشن و تست روشن شدن چگونه عمل می‌کند.

مقایسه Poco X3 Pro با Galaxy A52

بیاید با  تست روشن شدن هر گوشی آغاز کنیم. و شاهد بودیم که لوگوی سامسونگ در گوشی Galaxy A52 از Poco X3 Pro زودتر نمایش داده شد. هر دو گوشی تحت سیستم عامل اندروید 11هستند. رابط کاربری گوشیGalaxy A52  One UI 3.1 می‌باشد و رابط کاربری Poco X3 Pro از نوع MIUI 12. 

به نظر می‌رسد که Poco X3 Pro  سریع‌تر است. این گوشی سریع‌تر از Galaxy A52  بالا می‌آید که بدیهی است؛ چرا که ما بر روی گوشی Poco X3 Pro شاهد یک پردازنده‌ی پرچمدار هستیم. سیستم عامل Galaxy A52 با 8 تا 9 ثانیه اختلاف بالا آمد.

poco x3 pro vs galaxy a52

صفحه نمایشگر این دو گوشی با یکدیگر متفاوت است. در گوشی Poco X3 Pro ما صفحه نمایشگر IPS با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را داریم، در حالی که در Galaxy A52 صفحه نمایش Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را شاهد هستیم. همچنین در هر دو گوشی ناچ یا حفره‌ی سلفی وجود دارد که بر روی گوشی Galaxy A52 بسیار کوچک است. 

به طور کلی کیفیت صفحه نمایش Galaxy A52 راضی‌کننده می‌باشد، همچنین صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز در Poco X3 Pro. همه‌ی اپلیکیشن‌های پس زمینه بسته شده و همچنین هر دو گوشی به یک WiFi متصل شده‌اند. اولین اپلیکیشنی که داریم، اپلیکیشن تماس است که بر روی هر دو گوشی دقیقا یکسان است.

مقایسه Poco X3 Pro با Galaxy A52

بخش بعدی بخش تنظیمات بر روی هر دو گوشی است که گوشی Poco X3 Pro  کمی سریع‌تر از دیگری است. ولی از طرفی ما نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را در مقابل 90 هرتز داریم. پس طبیعی است که همه چیز بر روی Poco X3 Pro روان‌تر باشد.

حالا نوبت به بررسی چند بازی می‌رسد. بیاید با candy crush شروع کنیم. ما Snapdragon 860 را در مقابل Snapdragon 720G داریم. پس می‌توان تا حدی حدس زد که کدام گوشی سریع‌تر است. اپلیکیشن Amazon که بر روی هر دو گوشی مشابه است. به نظر می‌رسد که گوشی Poco X3 Pro از رقیب خود روان‌تر است که به دلیل نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است.

در بخش بعد بازی subway surfers را بررسی می کنیم؛ این بازی روی گوشی Poco X3 Pro سریع تر است، و با اختلاف 1 یا 2 ثانیه زودتر از Galaxy A52 هم بالا می‌آید.

مقایسه پوکو X3 Pro با گلکسی A52

حالا بازی temple run 2  را بر روی هر دو گوشی آزمایش می کنیم که باز هم گوشی Poco X3 Pro بسیار سریع‌تر از Galaxy A52 است. اختلاف آنها چیزی بین 2 تا 4 ثانیه می‌باشد.

حالا اپلیکیشن Spotify را بررسی می کنیم. این اپلیکیشن هم بر روی گوشی Poco X3 Pro کمی سریع‌تر از دیگریست.

حالا نوبت به بررسی اجرای YouTube بر روی هر دو گوشی رسیده است. اپلیکیشن YouTube بر روی Galaxy A52 کمی سریع‌تر از دیگریست. اما عملکرد صفحه لمسی بر روی هر دو گوشی دقیقا یکسان است و آن هم به این دلیل است که YouTube برای گوشی Poco X3 Pro هنوز بهینه سازی نشده است و از نرخ تازه‌سازی 120hr پشتیبانی نمی‌کند.

و در آخر می‌خواهیم باز کردن دوربین بر روی هر دو گوشی را بررسی کنیم و ببینیم کدام یک سریع‌تر است. گوشی Poco X3 Pro به میزان خیلی کمتری از Galaxy A52 سریع‌تر است.

مقایسه پوکو X3 Pro با گلکسی A52

حالا بیایید سرعت وبگردی در Google Chrome را بر روی گوشی Poco X3 Pro و Galaxy A52 بسنجیم که در هنگام باز کردن سایت Wikipedia گوشی Galaxy A52 کمی سریع‌تر از Poco X3 Pro است. حالا بیاید عملکرد صفحه لمسی در بالا و پایین رفتن صفحات مورد بررسی قرار دهیم. در این بخش، گوشی Galaxy A52  کمی روان تر و بی‌نقص‌تر از Poco X3 Pro است. حتی باز کردن لینک‌ها هم در گوشی Galaxy A52 سریع‌تر است.

حافظه داخلی گوشی Galaxy A52 در دو نسخه‌ی 128 و 256 گیگابایتی با رم 4 یا 8 گیگاباتی عرضه می‌شود و گوشی Poco X3 Pro در دو نسخه‌ی 128 و 256 گیگابایت با رم 6 یا 8 گیگابایت به فروش می‌رسد.

همانطور که در تست‌ها متوجه شدید گوشی Poco X3 Pro عملکرد بهتری داشت که به لطف پردازنده قوی‌تر و صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است.

مقایسه پوکو X3 Pro با گلکسی A52

در مقایسه‌ی رم‌های این دو گوشی با یکدیگر می توان به این نکته پی برد که Galaxy A52 عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد اما عملکرد گوشی Poco X3 Pro روان‌تر و بی نقص تر است. 

ممنون که تا انتهای این مقایسه همراه ما بودید. نظراتتان را راجع به این مقایسه در بخش نظرات برای ما بنویسید.

.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد