مقایسه پوکو اف 3 با پوکو ایکس 3 جی تی

آداک 24 سه شنبه 4 آبان 1400 - 13:00
مقایسه پوکو اف 3 با پوکو ایکس 3 جی تی

.

در این مطلب قصد داریم دو گوشی Poco X3 GT و Poco F3 را با یکدیگر مقایسه کنیم. این دو گوشی از نظر قیمتی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند اما امیدواریم این مقایسه بتواند در تصمیم‌گیری به شما کمک کند.

مقایسه طراحی Poco X3 GT با Poco F3

مقایسه طراحی Poco X3 GT با Poco F3

ابتدا با مقایسه‌ی کیفیت ساخت و ظاهر این دو گوشی آغاز می‌کنیم. بخش پشتی گوشی Poco X3 GT از پلاستیک تهیه شده است و استعداد زیادی در جذاب اثر انگشت دارد.

مقایسه پوکو اف 3 با پوکو ایکس 3 جی تی

poco-f3-vs-poco-x3-gt

بخش پشتی گوشی Poco F3 از شیشه درست شده است و کمی باریک‌تر است. این که کدام گوشی از نظر ظاهری بهتر است بستگی به سلیقه‌ی شما دارد اما از نظر ما بخش پشتی گوشی Poco F3 که از شیشه درست شده است کیفیت بهتری دارد و حس بهتری به کاربر القا می‌کند.

مقایسه نمایشگر پوکو اف 3 با پوکو ایکس 3 جی تی

مقایسه نمایشگر پوکو اف 3 با پوکو ایکس 3 جی تی

در این بخش به مقایسه‌ی صفحه نمایش این دو گوشی می‌پردازیم. صفحه نمایش هر دوی این گوشی‌ها رزولوشن 1080 و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز دارند که به روان بودن هر دو گوشی کمک شایانی می‌کند. اندازه‌ی صفحه نمایش هر دو گوشی تقریباً 6.6 اینچ است.

چیزی که صفحه نمایش این دو گوشی را از یکدیگر متمایز می‌کند، پنل استفاده شده در صفحه نمایش هر دو گوشی است؛ پنل استفاده شده در صفحه نمایش گوشی Poco X3 GT یک پنل LCD است، این در حالیست که پنل استفاده شده در Poco F3 پنل AMOLED می‌باشد.همین تفاوت کافیست تا بفهمیم کدام صفحه نمایش کیفیت بهتری دارد.

حداکثر روشنایی صفحه نمایش در گوشی Poco X3 GT 440 نیت است که نسبتاً پایین است. از آن سو صفحه نمایش گوشی Poco F3 روشنایی صفحه‌ی بهتری دارد و محتوای نمایش داده شده از هر زاویه‌ی دیدی به راحتی قابل مشاهده است. شما در صفحه نمایش AMOLED گوشی Poco F3 شاهد دقت رنگ و کنتراست بهتر هستید و همین قضیه کافیست تا Poco F3 برنده‌ی این بخش از مقایسه باشد. بعلاوه اگر شما اهل گیمینگ و بازی کردن با گوشی هستید، نرخ نمونه‌‌برداری لمسی گوشی Poco X3 GT 240 هرتز است و گوشی Poco F3 260 هرتز می‌باشد؛ این بدان معناست که صفحه نمایش Poco F3 عملکرد بهتری در اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها دارد.

مقایسه سرعت Poco F3 با Poco X3 GT

مقایسه سرعت Poco F3 با Poco X3 GT

در این بخش به مقایسه قدرت پردازنده‌ی این دو گوشی می‌پردازیم که نسبتاً با یکدیگر متفاوت است. گوشی Poco X3 GT از پردازنده‌ی MediaTek Dimensity 1100 5G استفاده می‌کند، و گوشی Poco F3 از پردازنده‌ی Snapdragon 870 که عملکرد بسیار خوبی دارد. طبق تست‌هایی که درباره‌ی عملکرد این دو گوشی انجام دادیم هم عملکرد Poco F3 20% از عملکرد Poco X3 GT بهتر بود. اما در عمل هر دو گوشی در اجرای بازی‌ها و کارهای روزمره عملکرد خوبی داشتند؛ اجرای برنامه‌ها، گیمینگ و مدیریت دمای گوشی در هر دو گوشی خوب بود، بنابراین پردازنده‌ی Poco X3 GT پردازنده‌ی بدی نیست اما به سرعت پردازنده‌ی Snapdragon 870 استفاده شده در Poco F3 هم نیست. با این وجود اگر شما به دنبال عملکرد بهتر هستید، گوشی Poco F3 انتخابی مناسب برای شماست.

مقایسه دوربین پوکو F3 با پوکو X3 GT

مقایسه دوربین پوکو F3 با پوکو X3 GT

هر دوی این گوشی‌ها از یک دوربین سه گانه استفاده می‌کنند. گوشی Poco X3 GT یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی دارد، این در حالیست که گوشی Poco F3 از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 8 مگاپیگسلی و یک لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی بهره‌مند است. در ادامه عکس‌های ثبت شده توسط هر گوشی را به نمایش می‌گذاریم تا متوجه شوید که کدام گوشی تصاویر بهتری ثبت می‌کند. همانطور که در تصاویر مشخص است، تصاویری که توسط لنز اصلی 64 مگاپیکسلی Poco X3 GT ثبت می‌شوند وضوح و دقت بیشتری دارند و همینطور از دقت رنگی بهتری هم برخوردارند. بنابراین برنده‌ی این مقایسه در بخش دوربین‌ها، گوشی Poco X3 GT است، اما این بدان معنا نیست که دوربین Poco F3 عملکرد ضعیفی دارد ولی دوربین گوشی Poco F3 نقطه‌ی قوت این گوشی نیست.

مقایسه باتری Poco F3 با Poco X3 GT

مقایسه باتری Poco F3 با Poco X3 GT

گوشی Poco X3 GT از یک باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده می‌کند و گوشی Poco F3 از یک باتری 4520 میلی‌آمپری. گوشی Poco X3 GT از شارژر 67 واتی پشتیبانی می‌کند که همراه با گوشی عرضه می‌شود و می‌تواند گوشی را در 42 دقیقه از 0 تا 100% شارژ کند. گوشی Poco F3 از شارژر 33 واتی پشتیبانی می‌کند و شارژ کردن 0 تا 100% گوشی تقریبا 50 دقیقه طول می‌کشد. بنابراین برنده‌ی این مقایسه از نظر سرعت شارژ گوشی Poco X3 GT است. از نظر طول عمر باتری، هر دو گوشی می‌توانند تا یک روز کامل برای شما کارایی داشته باشند، پس نیازی نیست که نگران طول عمر باتری در هیچکدام از این گوشی‌ها باشید، اما اگر ترجیح می‌دهید که باتری گوشی‌تان سریع‌تر شارژ شود، گوشی Poco X3 GT انتخاب مناسب‌تری برای شماست.

مقایسه پوکو اف 3 با پوکو ایکس 3 جی تی

یکی از قابلیت‌های جذابی که پوکو در هر دوی این گوشی‌ها از آن استفاده کرده است، موتور هپتیک (Haptic Motor) است که تاثیر بسزایی در تجربه‌ی شما در کار با گوشی می‌گذارد. مورد دیگر، بهره‌مندی هر دو گوشی از اسپیکر استریو است که عملکرد خوبی دارند و خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم در هیچکدام از گوشی‌ها نیست.

در مجموع اگر شما به دنبال یک گوشی با صفحه نمایش عالی، نرخ نمونه‌برداری لمسی بالا و پردازنده‌ی قدرتمند هستید، گوشی Poco F3 بهترین انتخاب برای شماست. تنها چیزی که گوشی Poco X3 GT را از گوشی Poco F3 بهتر می‌کند، کیفیت دوربین‌های این دو گوشی، و سرعت شارژ سریع‌تر آن است.

انتخاب شما کدام گوشی است؟ نظراتتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

.

ترفندهای Poco X3 GT

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد