مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با نوت 10 پرو

آداک 24 شنبه 10 مهر 1400 - 13:00
مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با نوت 10 پرو

در این مطلب قصد داریم دو گوشی بسیار مشابه یعنی Poco X3 Pro و Redmi Note 10 Pro را با یکدیگر مقایسه کنیم. هر دو گوشی در یک بازه‌ی قیمتی تقریبا یکسان عرضه می‌شوند اما از لحاظ مشخصات دارای تفاوت‌هایی هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با نوت 10 پرو

مقایسه نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو از نظر طراحی

طراحی و ظاهر Poco X3 Pro شباهت زیادی به مدل قبلی خود یعنی Poco X3 NFC دارد. گوشی Poco X3 Pro تقریباً ضخیم است و در بخش جلویی صفحه هم دارای یک حفره برای دوربین سلفی است. گوشی Redmi Note 10 Pro دارای ظاهر جذاب‌تری است و از نظر طراحی شباهت زیادی به Xiaomi Mi 10T Pro دارد و از طراحی ساده‌تری برخوردار است. با اینکه هر دو گوشی یک باتری 5000 میلی‌آمپری دارند، ضخامت Redmi Note 10 Pro در مقایسه با Poco X3 Pro کمتر است. همچنین در بخش جلویی گوشی و روی صفحه نمایش هم یک حفره برای دوربین سلفی تعبیه شده است. 

از نظر طراحی و جذابیت ظاهری، انتخاب ما گوشی Redmi Note 10 Pro می‌باشد اما این انتخاب می‌تواند برای هر شخص بر اساس سلیقه متفاوت باشد.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با نوت 10 پرو از نظر صفحه نمایش

مقایسه poco x3 pro با نوت 10 پرو

.

در ابتدا با گوشی Poco X3 Pro آغاز می‌کنیم که یک صفحه LCD 6.67 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و رزولوشن 1080 است اما نکته‌ی منفی این صفحه نمایش پنل IPS این صفحه نمایش است که در تابش مستقیم نور خورشید مشاهده‌ی محتویات موجود در صفحه کمی دشوار می‌شود.

.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو و نوت 10 پرو

.

این مسئله در گوشی Redmi Note 10 Pro کاملاً متفاوت است؛ این گوشی یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و رزولوشن 1080 دارد اما پنل صفحه نمایش آن Super AMOLED است که در نتیجه کنتراست و دقت رنگ این صفحه نمایش به مراتب بهتر است. بنابراین در بحث صفحه نمایش برنده‌ی این مقایسه قطعاً گوشی Redmi Note 10 Pro می‌باشد.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو و نوت 10 پرو از نظر عملکرد و قدرت

مقایسه note 10 pro و poco x3 pro

.

گوشی Poco X3 Pro از پردازنده‌ی جدید Snapdragon 860 بهره‌مند است که در مقایسه با گوشی Redmi Note 10 Pro قدرت بیشتری دارد، بعلاوه رم این گوشی هم 6 گیگابایت می‌باشد.

.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با نوت 10 پرو

.

گوشی Redmi Note 10 Pro از پردازنده‌ی Snapdragon 732G استفاده می‌کند و رم آن هم 8 گیگابایت است. این موارد فقط اعداد بودند، حالا وارد بررسی عملی و استفاده‌ی روزمره این دو گوشی می‌شویم؛ بعد از اینکه نزدیک 2 هفته از این گوشی استفاده کردیم باید بگوییم که برنده این مقایسه از نظر عملکرد و سرعت پردازش قطعاً گوشی Poco X3 Pro می‌باشد. بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها کمی سریع‌تر در این گوشی اجرا می‌شوند و گرافیک هم کمی کیفیت بهتری دارند اما تفاوت عملکرد این دو گوشی از نظر ما چشمگیر نبود. گوشی Redmi Note 10 Pro به هیچ وجه کند نبود و اجرا و باز کردن اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به سرعت انجام می‌شدند اما به سرعت اجرای Poco X3 Pro نبود.

.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با نوت 10 پرو

.

در مجموع می‌توان گفت هر دو گوشی برای استفاده‌ی روزمره و گیمینگ عملکرد بسیار خوبی داشتند اما گوشی Poco X3 Pro برتری نسبی در سرعت و قدرت دارد.

مقایسه دوربین پوکو ایکس 3 پرو با نوت 10 پرو

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با نوت 10 پرو

.

گوشی Poco X3 Pro یک دوربین چهارگانه دارد که شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. گوشی Redmi Note 10 Pro در مقابل شامل یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. از نظر رزولوشن و میزان جزئیاتی که شما می‌تونید از تصویر دریافت کنید.

.

مقایسه دوربین پوکو ایکس 3 پرو با نوت 10 پرو

.

گوشی Redmi Note 10 Pro به لطف دوربین 108 مگاپیکسلی‌اش کیفیت بهتری دارد اما این‌ها فقط اعداد هستند و برای بررسی دقیق‌تر باید به تصاویر ثبت شده توسط این دو گوشی نگاه کنیم. اما به نظر ما عکس‌هایی که توسط دوربین Poco X3 Pro ثبت شدند سردتر به نظر می‌رسند و عکس‌هایی که با Redmi Note 10 Pro ثبت می‌شوند گرم‌تر.

مقایسه باتری پوکو ایکس 3 پرو با نوت 10 پرو

در این بخش باتری و عملکرد باتری این دو گوشی را مورد بررسی خواهیم داد که هر دو از یک باتری 5000 میلی‌آمپری قدرتمند بهره می‌برند و هر دوی آنها با یک شارژر 33 واتی عرضه می‌شوند؛ بطور دقیق‌تر گوشی Poco X3 Pro یک باتری 5160 میلی‌آمپری دارد و گوشی Redmi Note 10 Pro یک باتری 5020 میلی‌آمپری. هر دوی این گوشی‌ها در استفاده‌ی معمولی و روزمره می‌توانند تا بیش از 1 روز کارایی داشته باشند ولی میزان نگه‌داری شارژ بستگی به نوع و نحوه‌ی استفاده‌ی شما دارد اما اگر ضخامت گوشی برای شما اهمیتی دارد، گوشی Redmi Note 10 Pro بواسطه‌ی ضخامت کمتر آن می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با نوت 10 پرو

.

در آخر، اگر بودجه‌ی شما برای خرید هر دوی این گوشی‌ها کافیست ولی فقط به دنبال عملکرد، قدرت و سرعت فوق‌العاده هستید گوشی Poco X3 Pro را انتخاب کنید، اما اگر به دنبال گوشی موبایلی هستید که در شرایط معمولی عملکرد سریع و مناسبی داشته باشد و تصاویر بهتر با جزئیات بیشتری ثبت کند و ضخامت کمتری هم داشته باشد، پیشنهاد ما به شما خرید گوشی Redmi Note 10 Pro است. بعلاوه شما صفحه نمایش با کیفیت‌تری را هم در گوشی Redmi Note 10 Pro تجربه خواهید کرد. اما در کل خرید هر یک از این گوشی‌ها یقیناً شما را پشیمان نخواهد کرد و شما می‌توانید بستگی به استفاده و سلیقه‌تان گوشی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

.

[ ممنون که تا انتهای این مقایسه همراه سایت آداک 24 بودید ]

.

ترفندهای مخفی شیائومی Note 10 Pro

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد