مقایسه گلکسی ای 32 با گلکسی ای 52

آداک 24 چهارشنبه 19 آبان 1400 - 13:00
مقایسه گلکسی ای 32 با گلکسی ای 52

.

در این مطلب قصد داریم دو گوشی هوشمند از سامسونگ یعنی Galaxy A32 و Galaxy A52 را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه مشخصات ای 32 با ای 52

گوشی ای 52 قطعاً برنده‌ی این مقایسه است ولی ما می‌خواهیم ببینیم گوشی ای 32 تا چه حد با گوشی گلکسی ای 52 قابل مقایسه است. از نظر کیفیت ساخت و طراحی، بخش پشتی و فریم هر دو گوشی از پلاستیک تهیه شده است که در برابر آسیب‌ها و ضربات تا حدی مقاوم است.

بخش پشتی گوشی آ 32 ظاهری شیشه مانند دارد، در حالیکه بخش پشتی گوشی آ 52 ظاهری مات دارد. انتخاب گوشی بر اساس ظاهر تا حد زیادی بستگی به سلیقه‌ی کاربر دارد اما گوشی ای 52 به جرات می‌تواند حس یک گوشی گران قیمت را به کاربر القا کند و شباهت زیادی به گوشی پرچمدار سامسونگ یعنی Galaxy S21 Ultra دارد. صفحه نمایش هر دو گوشی توسط Corning Gorilla Glass محافظت می‌شود که گوشی‌ را در برابر خط و خش‌ها مقاوم می‌کند.

چیزی که تمایزبخش بزرگ میان این دو گوشی است، ضد آب بودن است؛ گوشی گلکسی ای 52 از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند که گوشی را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می‌سازد. اما این مسئله در گوشی گلکسی ای 32 وجود ندارد و در تست‌هایی که ما انجام دادیم گوشی Galaxy A52 در آب به زور دوام آورد و تا مرز خراب شدن رفت، بنابراین اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم که از گوشی Galaxy A52 در آب استفاده کنید. بنابراین برنده‌ی این مقایسه از نظر کیفیت ساخت، گوشی آ 52 می‌باشد.

در ادامه به ویژگی‌های این دو گوشی می‌پردازیم... بخش پایینی هر دو گوشی متشکل از جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت شارژ، میکروفون و اسپیکر است. گوشی آ 32 از یک اسپیکر برای پخش صدا استفاده می‌کند، در حالیکه گوشی آ 52 از یک جفت اسپیکر استریو برای پخش صدا استفاده می‌کند و کیفیت صدای بی‌نظیری دارد.

بخش راستی هر دو گوشی هم شباهت زیادی به یکدیگر دارند و دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا در این بخش قرار گرفته‌اند. شما در گوشی ای 32 امکان نصب دو سیم کارت به صورت همزمان و کارت حافظه خارجی را دارید، اما جایگاه قرارگیری سیم کارت و کارت حافظه در گوشی گلکسی A52 متفاوت است و شما یا باید سیم کارت دوم را در جایگاه قرار دهید یا کارت حافظه‌ی خارجی اما هر دو گوشی موبایل از کارت حافظه‌ی خارجی تا 1 ترابایت پشتیبانی می‌کنند.

حسگر اثر انگشت در این دو گوشی نیز زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. در تست‌هایی که ما انجام دادیم، حسگر اثر انگشت گوشی آ 52 به مدت 1 ثانیه سریع‌تر از حسگر اثر انگشت گوشی A32 بود، با این وجود حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی عملکرد دقیقی داشت و ما در تست‌هایی که انجام دادیم متوجه خطایی نشدیم. قابلیت تشخیص چهره در گوشی ای 52 سرعت و دقت بیشتری داشت.

مقایسه صفحه نمایش ای 52 با ای 32

صفحه نمایش جایی است که رقابت کمی برای هر دو گوشی دشوار می‌شود. گوشی آ 32 با یک صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080 و طراحی U شکل، و گوشی آ 52 با یک صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080 و طراحی Infinity عرضه می‌شود.

طراحی U شکل و طراحی Infinity نشانگر نحوه طراحی دوربین سلفی است. حداکثر روشنایی نور صفحه در هر دو گوشی 800 نیت می‌باشد و هر دو گوشی از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کنند. تماشای ویدیو یا هر محتوای دیگری در صفحه نمایش‌های این دو گوشی بسیار لذت‌بخش بوده و هر دو صفحه نمایش از کیفیت و دقت رنگی خوبی برخوردارند. اگر قرار باشد یک برنده در مقایسه صفحه نمایش‌ها را انتخاب کنیم، انتخاب ما صفحه نمایش گوشی ای 52 خواهد بود و آن هم به واسطه‌ی طراحی مدرن‌تر صفحه نمایش و اندازه‌ی بزرگ‌تر آن است اما هر دوی این گوشی‌ها صفحه نمایش بی‌نظیری دارند و انتخاب هر کدام از این گوشی‌ها شما را پشیمان نخواهد کرد. 

مقایسه سرعت و عملکرد ای 32 با ای 52

از نظر عملکرد، تفاوت این دو گوشی چشمگیر است. گوشی آ 32 با یک چیپست 12 نانومتری MediaTek Helio G80 عرضه می‌شود در حالیکه گوشی گلکسی ای 52 با یک چیپست 8 نانومتری Snapdragon 720G به فروش می‌رسد. ما در تست‌هایی که انجام دادیم شاهد بودیم گوشی آ 32 در بعضی موارد گیر می‌کند و عملکرد گوشی بی‌نقص نیست اما این مسئله به حدی نیست که شما را به کل از خرید این گوشی منصرف کند اما سرعت و روان بودن عملکرد گوشی آ 32 به اندازه‌ی گوشی آ 52 نیست. در تست‌هایی که ما انجام دادیم گوشی آ 52 عملکرد بهتری در مقایسه با آ 32 داشت. گوشی آ 52 پرازنده‌ی قوی‌تری دارد که باعث می‌شود این گوشی عملکرد بهتری در اجرای بازی‌ها و به نمایش کشیدن تصاویر و ویدیوها داشته باشد. 

گوشی آ 52 همینطور GPU یا پردازنده‌ی گرافیکی بهتری هم دارد. بازی pubg در هر دو گوشی به خوبی اجرا شد و با حداکثر رزولوشن HD و فریم ریت بالا مشکلی دیده نشد. چیزی که باز هم گوشی آ 52 را تبدیل به یک انتخاب بهتر می‌کند، اسپیکرهای استریو است. بازی Real Racing در هر دو گوشی بدون نقص اجرا شد و شاهد عملکرد خوبی از هر دو گوشی بودیم. 

مقایسه نرم افزار ای 32 با ای 52

هر دو گوشی از سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 بهره می‌برند. این گوشی‌های هوشمند به منظور عملکرد بهتر در اجرای همزمان چند برنامه از یک رم 6 گیگابایتی برخوردارند اما اگر قرار باشد یک برنده از نظر عملکرد را از میان این دو گوشی انتخاب کنیم، گوشی ای 52 به واسطه‌ی پردازنده‌ی قدرتمندتر برنده‌ی این مقایسه خواهد بود. 

مقایسه دوربین ای 32 با ای 52

گوشی ای 52 با یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و گوشی آ 32 با یک دوربین 20 مگاپیکسلی عرضه می‌شود و در این بخش دوربینی که رزولوشن بالاتری دارد، یعنی گوشی A52 برنده این مقایسه است. تصاویری که با دوربین سلفی گوشی ای 52 ثبت می‌شوند به طور چشمگیری شفاف‌تر هستند و توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K را هم دارند اما دوربین سلفی گوشی آ 32 توانایی فیلمبرداری تا حداکثر کیفیت 1080 را دارد. 

هر دو گوشی از یک دوربین چهارگانه استفاده می‌کنند. دوربین‌های گوشی A32 متشکل از یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی و سنسور عمق 5 مگاپیکسلی است. از آن سو گوشی A52 از یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 12 مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی و سنسور عمق 5 مگاپیکسلی بهره‌مند است.

بنابراین تنها چیزی که در دوربین‌های این دو گوشی متفاوت است، لنز التراواید می‌باشد. هنگامی که به تصاویر ثبت شده توسط لنز التراواید گوشی آ 52 نگاه می‌کنیم متوجه کیفیت بهتر آن می‌شویم. تصاویری که با لنز اصلی گوشی آ 52 ثبت می‌شوند به طرز چشمگیری شفاف‌تر هستند و عکاسی در شب هم با گوشی ای 52 کیفیت بهتری در مقایسه با گوشی سامسونگ گلکسی ای 32 دارد.

فیلمبرداری با دوربین پشتی گوشی A52 با کیفیت 4K امکان‌پذیر است در حالیکه گوشی A32 توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 1080 را دارد. بعلاوه گوشی سامسونگ گلکسی ای 52 از لرزشگیر الکترونیکی با رزولوشن 1080 هم پشتیبانی می‌کند که ویدیوهای روان و بدون لرزشی را برای کاربر به ثبت می‌رساند. بنابراین برنده‌ی این مقایسه از نظر دوربین، بدون شک گوشی آ 52 می‌باشد، چرا که لنز التراواید بهتری دارد، تصاویر بهتری ثبت می‌کند و توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K را هم دارد.

مقایسه باتری ای 32 با ای 52

از نظر باتری، گوشی سامسونگ گلکسی ای 32 با یک باتری 5000 میلی‌آمپری، و گوشی آ 52 با یک باتری 4500 میلی‌آمپری عرضه می‌شود. هر دو گوشی به همراه یک شارژر سریع 15 واتی به فروش می‌رسند. شارژ کردن گوشی آ  52 با شارژر 15 واتی از 0 تا 100% حدود 1 ساعت و 36 دقیقه طول کشید، در حالیکه شارژ کردن گوشی آ 32 از 0 تا 100% چیزی حدود 2 ساعت و 17 دقیقه به طول انجامید.

ما طول عمر باتری هر دو گوشی را مورد بررسی قرار دادیم و به مدت 2 ساعت یک ویدیو از یوتیوب را پخش کردیم و نور صفحه را هم روی 15% قرار دادیم؛ گوشی سامسونگ گلکسی ای 52 پس از پایان این مدت زمان به 74% شارژ رسید و گوشی ای 32 به 70% شارژ، اما وقتی این تست را ادامه دادیم و از برنامه‌هایی مثل اینستاگرام استفاده کردیم میزان شارژ در آ 52 به 43% و گوشی آ 32 به 50% رسید. بعد از 10 ساعت و 27 دقیقه گوشی آ 52 و بعد از گذشت 11 ساعت و 23 دقیقه گوشی سامسونگ گلکسی ای 32 خاموش شدند، بنابراین برنده‌ی این بخش از مقایسه، گوشی Galaxy A32 است اما در مجموع برنده‌ی این مقایسه، گوشی Galaxy A52 می‌باشد.

.

به نظر شما کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظراتتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد