مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

آداک 24 چهارشنبه 5 آبان 1400 - 13:00
مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

.

شیائومی در سال‌های اخیر گوشی‌های زیادی را به بازار عرضه کرده است و این مقدار از گوشی ممکن است برای بعضی از خریداران گیج‌کننده باشد و انتخاب را برایشان سخت کند. در بیشتر موارد تفاوت این مدل از گوشی‌ها به استفاده‌ی شما از گوشی و ترجیح و سلیقه‌ی شخصی‌تان برمی‌گردد؛ مثل مشخصات سخت‌افزاری گوشی و یا ظاهر و کیفیت ساخت گوشی.

در این مطلب قصد داریم دو گوشی Mi 11 Lite و Redmi Note 10 Pro را با یکدیگر مقایسه کنیم. گوشی Note 10 Pro یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است ولی می 11 لایت هم به تازگی عرضه شده است؛ کدام یک بهتر است؟ در ادامه همراه ما باشید تا به پاسخ این سوال برسید.

مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

از نظر ظاهری بخش پشتی گوشی نوت 10 پرو به صورت منحنی‌وار طراحی شده است و طراحی جذابی دارد. از آن سو بخش پشتی گوشی شیائومی می 11 لایت به صورت تخت طراحی شده است و طراحی باریک و وزنی سبک دارد اما این گوشی از جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی نمی‌کند که ممکن است برای عده‌ای از کاربران حائز اهمیت باشد اما در گوشی Redmi Note 10 Pro شاهد جک 3.5 میلی‌متری هدفون هستیم.

مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

این دو گوشی از نظر ظاهری شباهتی به یکدیگر ندارند اما از نظر مشخصات سخت‌افزاری تقریباً شبیه به یکدیگرند. هر دو گوشی از چیپست Snapdragon 732G به عنوان پردازنده استفاده می‌کنند و در دو نسخه‌ی 64 و 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی عرضه می‌شوند.

مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

صفحه نمایش هر دو گوشی Full HD+ AMOLED است اما تفاوت صفحه نمایش این دو گوشی در نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش است؛ نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش ردمی نوت 10 پرو 120 هرتز می‌باشد و نرخ تازه‌سازی شیائومی می 11 لایت 90 هرتز. حداکثر روشنایی نور صفحه در گوشی Mi 11 Lite به 800 نیت می‌رسد و در Redmi Note 10 Pro به 1200 نیت. اندازه صفحه نمایش این دو گوشی هم تقریباً با یکدیگر متفاوت است؛ گوشی Mi 11 Lite یک صفحه نمایش 6.55 اینچی، و گوشی Redmi Note 10 Pro یک صفحه نمایش 6.67 اینچی دارد. 

دوربین سلفی هر دو گوشی 16 مگاپیکسل است و توانایی ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. وقتی به دوربین‌های پشتی این دو گوشی نگاه می‌کنیم متوجه تفاوت آنها می‌شویم؛ گوشی Redmi Note 10 Pro از یک لنز اصلی 108 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.9، و Mi 11 Lite از یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.8 استفاده می‌کند. لنزهای التراواید و تله ماکرو در هر دو گوشی دقیقاً مشابه یکدیگر هستند اما شما در گوشی Redmi Note 10 Pro یک لنز بیشتر هم دارید و آن سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است.

از نظر باتری، گوشی Mi 11 Lite با یک باتری 4250 میلی‌آمپری عرضه می‌شود و گوشی Redmi Note 10 Pro با یک باتری 5020 میلی‌آمپری. هر دو گوشی با یک شارژر سریع 33 واتی داخل جعبه‌ی گوشی عرضه می‌شوند. یکی دیگر از شباهت‌های میان این دو گوشی محل قرارگیری حسگر اثر انگشت است که با دکمه‌ی پاور ادغام شده و در سمت راست گوشی قرار گرفته است. هر دو گوشی از اسپیکر استریو و از سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12 استفاده می‌کنند.

مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

گوشی Redmi Note 10 Pro از استاندارد IP53 و دو سیم کارت به طور همزمان و کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند اما در گوشی Mi 11 Lite شما یا باید از سیم کارت دوم استفاده کنید یا کارت حافظه خارجی، چرا که محل قرارگیری آنها مشترک است. اگر قرار بود بین این دو گوشی یکی را انتخاب کنیم، گوشی Redmi Note 10 Pro را به واسطه‌ی صفحه نمایش روشن‌تر، باتری بزرگ‌تر و قابلیت‌های بیشتر و همینطور جک 3.5 میلی‌متری هدفون انتخاب می‌کردیم.

چیزی که شما در مقایسه‌ی این دو گوشی متوجه می‌شوید، تفاوت وزنی و ضخامت این دو گوشی است؛ گوشی Mi 11 Lite در مقایسه با Redmi Note 10 Pro بدنه‌ای سبک‌تر و باریک‌تر دارد. طراحی بخش دوربین‌های پشتی این دو گوشی به یکدیگر شبیه است. بنابراین اگر جک 3.5 میلی‌متری هدفون، کیفیت دوربین و صفحه نمایش برای شما مهم نیست و به دنبال یک گوشی جمع و جور و سبک هستید، گوشی می 11 لایت انتخاب مناسبی برای شماست. 

در این بخش به مقایسه‌ی تصاویر ثبت شده توسط دو گوشی می‌پردازیم و از آنجایی که لنز اصلی دوربین این دو گوشی با یکدیگر متفاوت است، تمرکز اصلی را روی لنز اصلی می‌‌گذاریم.

مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

تصاویر ثبت شده توسط دو گوشی تفاوت کیفیتی فاحشی ندارند اما برخی تفاوت‌های جزئی در تصاویر قابل رویت هستند؛ تصاویر ثبت شده در دوربین گوشی Redmi Note 10 Pro روشن‌تر، شفاف‌تر، دقت رنگی بیشتر و گرم‌تر هستند.

مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

تصاویر ثبت شده توسط دوربین Mi 11 Lite طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و کنتراست بیشتری دارند. بنابراین همه چیز به ترجیح و انتظار شما از دوربین برمی‌گردد. هر دو دوربین تصاویر خوبی را در روز ثبت می‌کنند و در کل تصاویر ثبت شده توسط Mi 11 Lite طبیعی‌تر و تصاویر ثبت شده توسط Redmi Note 10 Pro روشنایی بیشتری دارند.

مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

مقایسه نوت 10 پرو با می 11 لایت

عکاسی در شب هر دو گوشی عملکرد خوبی دارد اما با این حال تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند و تصاویر ثبت شده در شب با دوربین Redmi Note 10 Pro دقت رنگی بیشتری دارند.

فیلمبرداری با دوربین Mi 11 Lite ویدیوهایی با دقت رنگی بیشتری را به ثبت می‌رساند و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد، همینطور ویدیوهایی که با Mi 11 Lite ضبط می‌شوند لرزش به مراتب کمتری دارند. ویدیوهای ضبط شده در شب با دوربین Mi 11 Lite به طرز چشمگیری روشن‌تر است و دوربین Redmi Note 10 Pro عملاً نمی‌تواند چیزی را در نور کم ضبط کند ولی طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. با این حال انتخاب این که کدام دوربین بهتر است بستگی به شما دارد؛ آیا به دنبال یک دوربین با رزولوشن بیشتر هستید یا یک دوربین با توانایی فیلمبرداری بهتر در شب و لرزشگیر قوی‌تر؟

طول عمر باتری آخرین موردی است که به آن خواهیم پرداخت. هر دو گوشی با یک شارژر 33 واتی عرضه می‌شوند ولی از آنجایی که گوشی Redmi Note 10 Pro باتری بزرگ‌تری دارد، طبیعتاً شارژ شدن آن هم بیشتر زمان می‌برد و طول عمر باتری هم در گوشی نوت 10 پرو بهتر است.

در مجموع، گوشی Mi 11 Lite رقابت آسانی در مقایسه با یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار یعنی Redmi Note 10 Pro ندارد.

به نظر شما کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظراتتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد