مقایسه گلکسی ای 32 با گلکسی ای 51

آداک 24 یکشنبه 16 آبان 1400 - 13:00
مقایسه گلکسی ای 32 با گلکسی ای 51
.

در این مطلب به سراغ مقایسه گوشی گلکسی A32 با گلکسی A51 دو گوشی مقرون به صرفه در یک بازه‌ی قیمتی تقریبا یکسان رفته‌ایم.

مقایسه طراحی گلکسی ای 32 با گلکسی ای 51

ابتدا با طراحی و کیفیت ساخت این دو گوشی شروع می‌کنیم. هر دو گوشی طراحی خوب و جذابی دارند اما این مسئله تا حد زیادی بستگی به سلیقه‌ی کاربر دارد. گوشی A32 حس یک گوشی گران قیمت را می‌تواند به کاربر القا کند و طراحی زیبایی دارد. بخش پشتی هر دوی این گوشی‌ها از پلاستیک تهیه شده اما بخش پشتی گوشی A32 طوری طراحی شده که گویا شیشه‌ای است. ضخامت گوشی گلکسی ای 51 از گوشی گلکسی ای 32 کمتر و سبک‌تر هم می‌باشد. چینش دکمه‌های فیزیکی درست مانند هم است. در بخش پایینی گوشی هم یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت USB را داریم که ظاهری مشابه در هر دو گوشی دارند.

مقایسه صفحه نمایش ای 32 با ای 51

گوشی آ 32 یک صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080 و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز دارد و گوشی آ 51 هم یک صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080.

یک تفاوتی که همین ابتدا متوجه آن می‌شویم، تفاوت در طراحی صفحه نمایش این دو گوشی است که حفره‌ی دوربین سلفی به شکل بهتری در گوشی ای 32 طراحی شده و لبه ها هم باریک‌تر هستند. از نظر دقت رنگی و روشنایی صفحه، هر دو گوشی صفحه نمایش با کیفیتی دارند اما صفحه نمایش گوشی ای 32 نرخ تازه‌سازی 90 هرتز دارد که کار با گوشی را برای شما روان‌تر می‌کند. پس اگر ظاهر صفحه نمایش برای شما مهم است، گوشی A51 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد و اگر به دنبال تجربه‌ی استفاده‌ای روان‌تر از گوشی هستید، گوشی A32 انتخابی مناسب برای شماست.

مقایسه نرم افزار و رابط کاربری ای 32 با ای 51

گوشی آ 32 از سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 استفاده می کند و مجهز به پردازنده ی Helio G80 می‌باشد. این گوشی در یک نسخه ی 64 و 128 گیگابایتی با رم 4، 6 یا 8 گیگابایت عرضه می‌شود که از کارت حافظه خارجی هم پشتیبانی می‌کند.

گوشی آ 51 هم از همان سیستم عامل بهره‌مند است اما در این گوشی از پردازنده Exynos 6911 استفاده شده است. این گوشی در سه نسخه با ظرفیت 64، 128 و 256 گیگابایت با رم 4، 6 و 8 گیگابایت عرضه می‌شود که از کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه سرعت و عملکرد A32 با A51

حالا در ادامه می‌خواهیم سرعت این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک سرعت بیشتری در اجرا دارند.

ابتدا با بازی subway surfer شروع کردیم که گوشی A32 عملکرد سریعتری داشت. سپس بازی temple run را امتحان کردیم که در این بازی عملکرد A51 به مراتب بهتر بود و سرعت بیشتری در اجرا داشت.

بعد یوتیوب را امتحان کردیم که باز هم A51 عملکرد سریعتری داشت. اینستاگرام هم در گوشی A51 سریعتر اجرا شد.

در آخر بازی pubg را امتحان کردیم که در آن گوشی A51 باز هم عملکرد سریعتری داشت؛ ولی در کل هر دو گوشی از پردازنده‌های متوسطی استفاده می‌کنند و عملکرد خوبی دارند اما ای کاش سامسونگ از پردازنده‌های snapdragon در این گوشی‌ها استفاده می‌کرد.

بازی pubg در گوشی ای 32 با رزولوشن HD اجرا می‌شود و نمی‌توانیم بازی را با رزولوشن بالاتر اجرا کنیم. اما در ای 51 ما می‌توانیم بازی را با رزولوشن HDR اجرا کنیم که کیفیت بهتری دارد. بنابراین شما تجربه ی بهتری از گیمینگ را می‌توانید در گوشی ای 51 داشته باشید.

در کل هر دو گوشی عملکرد خوبی در اجرای بازی‌ها داشتند ولی طبیعتاً شما نمی‌توانید انتظار عملکرد یک گوشی پرچمدار را از این گوشی داشته باشید. هر دوی گوشی‌ها یک اسپیکر دارند که بلندی صدای آنها را مورد بررسی قرار دادیم که ظاهراً بلندی صدا در اسپیکر ای 51 کمی بیشتر بود اما هر دوی آنها عملکرد خوبی داشتند. 

همانطور که اشاره کردیم، هر دوی این گوشی‌ها از جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کنند ولی خبری از استاندارد IP یا ضد آب بودن در هیچکدام از گوشی‌ها نیست. لازم به ذکر است که هر دوی گوشی‌ها از قابلیت NFC پشتیبانی می‌کنند.

شما برای باز کردن قفل گوشی هم می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره استفاده کنید، هم از حسگر اثر انگشتی که زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. عملکرد حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی دقیق است اما گوشی آ 51 کمی سریعتر می‌باشد.

مقایسه دوربین ای 32 با ای 51

حالا به بررسی دوربین های این دو گوشی می‌پردازیم. گوشی آ 32 یک دوربین چهارگانه دارد که متشکل از یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی است.

دوربین سلفی این گوشی هم 20 مگاپیکسل می‌باشد. فیلمبرداری با رزولوشن 4K و 1080 با این گوشی امکان‌پذیر است. تصاویری که با گوشی ای 32 ثبت می‌شوند کیفیت و شفافیت خوبی دارند. مشکلی که ما در این گوشی متوجه آن شدیم، عملکرد ضعیف دوربین در نور کم بود اما در نور خوب عکس‌ها به خوبی به تصویر کشیده می‌شوند.

گوشی A51 هم یک دوربین چهارگانه دارد که متشکل از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز التراواید 12 مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی و سنسور عمق 5 مگاپیکسلی است. این گوشی توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 4K با دوربین اصلی و سلفی 32 مگاپیکسلی را هم دارد. تصاویر ثبت شده با دوربین ای 51 کیفیت و جزئیات بهتری در مقایسه با ای 32 داشتند و تصاویر التراواید هم با کیفیت‌تر بودند. هر دو گوشی دوربین‌های خوبی دارند ولی A51 دوربین سلفی و لنز التراواید بهتری دارد و کیفیت تصاویر ثبت شده هم بهتر بودند.

مقایسه باتری ای 32 با ای 51

ظرفیت باتری چیزی است که گوشی A32 را نسبت به A51 بهتر می‌کند. گوشی A32 از یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپری بهره‌مند است در حالیکه A51 از یک باتری 4000 میلی‌آمپری استفاده می‌کند. پس در کل شما طول عمر باتری بیشتری را می‌توانید با گوشی A32 تجربه کنید اما هر دوی گوشی ها می‌توانند به راحتی تا یک روز کامل برای شما کارایی داشته باشند.

.

نظراتتان را راجع به این دو گوشی با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد