مقایسه Poco X3 Pro با Poco X3 GT

آداک 24 یکشنبه 18 مهر 1400 - 13:00
مقایسه Poco X3 Pro با Poco X3 GT

.

در این مطلب قصد داریم دو گوشی Poco X3 GT و Poco X3 Pro را با یکدیگر مقایسه کنیم. شیائومی به تازگی گوشی Poco X3 GT را معرفی کرده است که با توجه قیمت مقرون به صرفه‌اش، ویژگی‌های جذابی مثل پشتیبانی از شبکه 5G، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، باتری قدرتمند با شارژر 67 واتی و پردازنده جدید Mediatek Dimensity 1100 دارد. برای مقایسه کامل این دو گوشی همراه ما باشید.

 برای مشاهده کمترین قیمت Poco X3 GT اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده کمترین قیمت Poco X3 Pro اینجا کلیک کنید

.

مقایسه طراحی Poco X3 Pro با Poco X3 GT

از نظر طراحی، این دو گوشی شباهت زیادی به یکدیگر دارند و در نگاه اول تمایز بخشیدن به آن دو شاید کار ساده‌ای نباشد. صفحه نمایش گوشی Poco X3 GT 6.6 اینچ است که از صفحه نمایش 6.67 اینچی گوشی Poco X3 Pro کوچک‌تر است اما باید با دقت بسیار بالا نگاه کنید تا متوجه این تفاوت شوید و حتی وقتی این دو گوشی را در دست می‌گیرید هم حس مشابهی به شما القا می‌کنند. همینطور حفره یا ناچ دوربین سلفی در گوشی Poco X3 Pro کمی کوچک‌تر از ناچ دوربین سلفی Poco X3 GT است.

بعلاوه یک تفاوت نامحسوس در این دو گوشی وجود دارد و آن محافظ صفحه است؛ گوشی Poco X3 Pro از گوریلا گلس 6 به عنوان محافظ صفحه استفاده می‌کند، در حالیکه گوشی Poco X3 GT از گوریلا گلس victus بهره‌مند است، و این یعنی گوشی Poco X3 GT می‌تواند مقاومت بیشتری در برابر سقوط‌ها داشته باشد اما در برابر خط و خش مقاومت کمتری از گوریلا گلس 6 از خود نشان داد. بنابراین شما یک محافظ صفحه از پیش نصب شده روی گوشی Poco X3 Pro خواهید داشت ولی این مسئله در گوشی Poco X3 GT صدق نمی‌کند.

تفاوت اصلی زمانی مشخص می‌شود که به بخش پشتی گوشی‌ها نگاه می‌کنید و متوجه می‌شوید که طراحی بخش پشتی به کل با یکدیگر متفاوت است. انتخاب بر اساس طراحی بستگی به سلیقه‌ی هر شخص دارد؛ لوگوی پوکو در گوشی Poco X3 Pro بصورت بزرگ و واضح طراحی شده است که ممکن است به مزاج بعضی از کاربران خوش نیاید، اما این لوگو در گوشی Poco X3 GT بصورت کوچک و در گوشه‌ی بخش پشتی گوشی طراحی شده است. همینطور چینش و محل قرارگیری دوربین‌ها هم با یکدیگر متفاوت است. گوشی Poco X3 Pro در سه رنگ سیاه، برنز و آبی عرضه می‌شود و گوشی Poco X3 GT در سه رنگ سیاه، سفید و آبی. با اینکه بخش پشتی این دو گوشی از پلاستیک تهیه شده است اما هر دو گوشی در برابر خط و خش مقاومت خوبی داشتند.

حسگر اثر انگشت هر دوی این گوشی‌ها در بخش راست گوشی و سنسور مادون قرمز هم در بخش بالایی گوشی قرار گرفته است. در بخش پایینی گوشی شاهد اسپیکر و خروجی شارژ در هر دو گوشی هستیم اما جک 3.5 میلی‌متری هدفون فقط در گوشی Poco X3 Pro وجود دارد.

مقایسه نرم‌افزار Poco X3 Pro با Poco X3 GT

هر دوی این گوشی‌ها از سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12 بهره می‌برند و فضای کاربری مشابه دارند اما چند تفاوت کوچک وجود دارد؛ به عنوان مثال چراغ اعلان‌ها (LED light) فقط در گوشی Poco X3 Pro وجود دارد که در بخش بالایی گوشی قرار گرفته است. 

عملکرد حسگر اثر انگشت در هر دوی این گوشی‌ها عملکردی سریع و دقیق دارد، بعلاوه این گوشی از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل صفحه هم استفاده می‌کند که آن هم بسیار سریع و دقیق است، حتی در مواقعی که ماسک روی صورت دارید.

هر دوی این گوشی‌ها در دو نسخه‌ی 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شوند اما اگر قصد استفاده از کارت حافظه خارجی را دارید، گوشی Poco X3 Pro انتخابی مناسب برای شماست چرا که Poco X3 GT از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند. 

مقایسه صفحه نمایش Poco X3 Pro با Poco X3 GT

صفحه نمایش این دو گوشی با یکدیگر شباهت زیادی دارند اما اندازه صفحه نمایش Poco X3 Pro کمی بزرگ‌تر است. کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی عالیست و از HDR10 پشتیبانی می‌کنند. روشنایی هر دو صفحه نمایش به اندازه کافی خوب هستند که در خارج از فضای بسته و زیر نور خورشید هم مورد استفاده قرار بگیرند. دمای رنگ‌ها در صفحه نمایش گوشی Poco X3 GT در مقایسه با Poco X3 Pro کمی گرم‌تر هستند و این عملاً تنها تفاوت میان صفحه نمایش این دو گوشی بود. روشنایی خودکار در هر دو گوشی عملکرد خوبی دارد، بعلاوه شما امکان تنظیم دقت رنگ را در هم در بخش تنظیمات صفحه نمایش دارید. نرخ تازه‌سازی در هر دو گوشی بین 30 هرتز و 120 هرتز متغیر است.

مقایسه صدا و اسپیکر Poco X3 Pro با Poco X3 GT

هر دوی گوشی‌ها از اسپیکرهای استریو بهره‌مند هستند اما شدت صدای گوشی Poco X3 Pro کمی از Poco X3 GT بیشتر است. اگر می‌خواهید از هدفون بی‌سیم استفاده کنید، گوشی Poco X3 GT از بلوتوث 5.2 و گوشی Poco X3 Pro از بلوتوث 5.0 استفاده می‌کند اما ما تونستیم کیفیت صدایی عالی از هر دو گوشی داشته باشیم اما اگر به دنبال استفاده از هدفون سیمی برای گوشی خود هستید، فقط گوشی Poco X3 Pro است که جک 3.5 میلی‌متری هدفون دارد.

مقایسه سرعت Poco X3 Pro با Poco X3 GT

در ادامه به مقایسه‌ی عملکرد و تجربه‌ی گیمینگ در این دو گوشی می‌پردازیم. گوشی Poco X3 Pro از چیپست 7 نانومتری Snapdragon 860 استفاده می‌کند و گوشی Poco X3 GT از چیپست 6 نانومتری Mediatek Dimensity 1100 استفاده می‌کند. هر دوی این گوشی‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند اما گوشی Poco X3 GT عملکرد بهتری در اجرای همزمان چند برنامه بطور همزمان دارد. اندازه کوچک چیپست گوشی Poco X3 GT به این معناست که صرفه‌جویی در انرژی بیشتری دارد که بعلاوه از شبکه 5G هم پشتیبانی می‌کند. 

عملکرد هر دو گوشی در اجرای بازی‌ها بسیار خوب بود و به لطف تکنولوژی خنک‌کننده در هر دوی گوشی‌ها خبری از بیش از حد داغ شدن نبود. رابط کاربری MIUI امکانات ویژه‌ای مانند ضبط از صفحه نمایش، تغییر صدا و یا خالی کردن فضای رم را در اختیار شما می‌گذارد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، گوشی Poco X3 GT از شبکه 5G و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند که خبری از این دو قابلیت در گوشی Poco X3 Pro نیست؛ بنابراین برنده مقایسه عملکرد و گیمینگ گوشی Poco X3 GT است.

مقایسه باتری Poco X3 Pro با Poco X3 GT

گوشی Poco X3 Pro باتری بزرگ‌تری دارد اما این بزرگی زیاد هم قابل توجه نیست؛ گوشی Poco X3 Pro یک باتری 5160 میلی‌آمپری دارد و Poco X3 GT یک باتری 5000 میلی‌آمپری، اما نیاز به نگرانی نیست چرا که شما به راحتی می‌توانید حداقل تا 1 روز از هر دوی این گوشی‌ها استفاده کنید. وقتی حرف از سرعت شارژ می‌شود گوشی Poco X3 GT بواسطه‌ی شارژر 67 واتی‌اش قطعاً برنده این مقایسه است و شارژ گوشی از صفر تا صد تقریباً 40 دقیقه طول می‌کشد. شارژر 33 واتی گوشی Poco X3 Pro هم می‌تواند شارژ گوشی را از صفر تا صد تقریباً در 1 ساعت انجام دهد که باز هم قابل قبول است.

مقایسه دوربین Poco X3 Pro با Poco X3 GT

در آخر به مقایسه دوربین‌ها می‌پردازیم. دوربین اصلی گوشی Poco X3 Pro 48 مگاپیکسل است، در حالیکه دوربین اصلی Poco X3 GT ارتقا پیدا کرده است و 64 مگاپیکسل است. اما وقتی تصاویر ثبت شده توسط هر دو گوشی را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم متوجه تفاوت زیادی نمی‌شویم. هر دو گوشی از حالت‌های مختلف عکاسی و حالت عکاسی حرفه‌ای بهره می‌برند که نتایجی جذاب به همراه دارد.


(عکس گرفته شده با Poco X3 GT)

(عکس گرفته شده با Poco X3 GT)

تصاویری که توسط گوشی Poco X3 GT ثبت شده‌اند رنگ‌های طبیعی‌تری دارند اما از نظر جزئیات هر دو گوشی توانایی ثبت عکس‌های بی‌نظیری را دارند. با اینکه فقط گوشی Poco X3 Pro دارای سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است اما عکس‌های پرتره ثبت شده توسط هر دو گوشی نتیجه‌ی خوبی داشتند. اما عکاسی در نور کم در گوشی Poco X3 Pro عملکرد بهتری داشت و تصاویر از جزئیات و رنگ بهتری برخوردار بودند و روشن کردن حالت عکاسی در شب در هر دو گوشی تاثیر متوسطی در کیفیت تصویر می‌گذارد. 

اگر به دنبال ثبت عکس‌هایی با زاویه بازتر هستید می‌توانید از لنز التراواید که در هر دوی این گوشی‌ها 8 مگاپیکسل است استفاده کنید. همینطور یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی هم در این گوشی‌ها وجود دارد اما از آنجایی که رزولوشن پایینی دارد عملاً بلا استفاده است. 

هر دوی گوشی‌ها توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 1080 و سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارند که ویدیوهای خوبی را در اختیار شما می‌گذارند.

(سلفی گرفته شده با Poco X3 Pro)

(سلفی گرفته شده با Poco X3 GT)

دوربین سلفی گوشی Poco X3 Pro 20 مگاپیکسل است و در گوشی Poco X3 GT 16 مگاپیکسل، و طبیعتاً گوشی Poco X3 Pro سلفی‌های بهتر و طبیعی‌تری را ثبت می‌کند.

در مجموع هر دوی این گوشی‌ها جزو گوشی‌های مقرون به صرفه محسوب می‌شوند و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. انتخاب شما بین این دو گوشی کدام است؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

.

[ ممنون که تا انتهای این مقایسه همراه سایت آداک 24 بودید ]

.

ترفندهای مخفی شیائومی Poco X3 Pro

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد