مقایسه پوکو اف 3 با می 10 تی پرو

آداک 24 دوشنبه 3 آبان 1400 - 13:00
مقایسه پوکو اف 3 با می 10 تی پرو

.

در این مطلب قصد داریم دو گوشی Poco F3 و Mi 10T Pro را با یکدیگر مقایسه کنیم. این دو گوشی با یکدیگر تفاوت قیمتی زیادی دارند اما ما قصد داریم این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم و امیدواریم که این مقایسه در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

مقایسه طراحی پوکو اف 3 با می 10 تی پرو

از نظر قدرت و عملکرد، گوشی Poco F3 با یک پردازنده‌ی Snapdragon 870 عرضه می‌شود و گوشی Mi 10T Pro با پردازنده‌ی Snapdragon 865.

از نظر کیفیت ساخت و ظاهر گوشی‌، هر دو گوشی اندازه‌ای یکسان داشتند اما گوشی Poco F3 ضخامت کمتری داشت و باریک‌تر بود و حس بهتری در دست داشت.

بخش پشتی هر دو گوشی مشابه یکدیگر است و ظاهری شیشه مانند دارد. شیشه‌ی پشتی گوشی Poco F3 و صفحه نمایش هر دو توسط گوریلا گلس 5 مورد محافظت قرار گرفته‌اند. فریم گوشی Poco F3 از پلاستیک تهیه شده است و فریم Mi 10T Pro از آلومینیوم؛ بنابراین Mi 10T Pro از لحاظ وزنی سنگین‌تر است. از آنجایی که گوشی Mi 10T Pro لنزهای بزرگتری دارد، برآمدگی دوربین آن هم بیشتر است. بخش پایینی هر دو گوشی شباهت زیادی به یکدیگر دارد و خبری هم از پشتیبانی این دو گوشی از کارت حافظه خارجی نیست.

حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی در بخش راست، زیر دکمه‌ی پاور تعبیه شده است؛ سرعت و دقت حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی بالاست. اسپیکر استریو در هر دو گوشی دیده می‌شود ولی محل قرارگیری آن متفاوت است. اسپیکر پایینی هر دو گوشی در محل یکسانی قرار گرفته‌اند اما اسپیکر بالایی گوشی در گوشی Poco F3 روی بخش بالایی در کنار سنسور مادون قرمز، و در گوشی Mi 10T Pro روی بخش بالایی صفحه نمایش قرار گرفته است، در ضمن سنسور مادون قرمز در گوشی Mi 10T Pro هم وجود دارد. در آخر هیچ کدام از این دو گوشی از استاندارد IP پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین در برابر نفوذ آب یا گرد و غبار آسیب‌پذیر هستند. اگر قرار باشد بین این دو گوشی یک گوشی را از نظر طراحی ظاهری، کیفیت ساخت و استفاده‌ی روزمره انتخاب کنیم، انتخاب ما Poco F3 خواهد بود.

مقایسه صفحه نمایش پوکو اف 3 و می 10 تی پرو

از آنجایی که هر دو گوشی اندازه‌ای تقریباً یکسان دارند، اندازه صفحه نمایش هر دو گوشی 6.67 اینچ با رزولوشن 1080 است اما نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش Poco F3 120 هرتز و گوشی Mi 10T Pro 144 هرتز می‌باشد. همینطور پنل استفاده شده در صفحه نمایش Poco F3 پنل AMOLED و در گوشی Mi 10T Pro پنل IPS LCD می‌باشد. حفره‌ی دوربین سلفی در گوشی Poco F3 در بخش مرکزی صفحه نمایش قرار گرفته است و به مراتب از حفره‌ی دوربین سلفی Mi 10T Pro کوچک‌تر است که در سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد. نسبت بدنه به صفحه نمایش هم در هر دو گوشی تقریباً یکسان است.

اگر هر دو گوشی را کنار یکدیگر بگذارید متوجه خواهید شد که کیفیت محتوای نمایش داده شده در صفحه نمایش گوشی Poco F3 از نظر زاویه دید و روشنایی خودکار صفحه کیفیت بهتری دارد. حداکثر روشنایی نور صفحه در گوشی Poco F3 به 1300 نیت می‌رسد، این در حالی است که حداکثر روشنایی نور صفحه در Mi 10T Pro به 650 می‌رسد. با اینکه نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش گوشی Mi 10T Pro از Poco F3 بیشتر است، اما شما زیاد متوجه این قضیه نمی‌شوید. باز هم برنده‌ی این مقایسه گوشی Poco F3 است چرا که صفحه نمایش بهتری از نظر کیفیت دارد.

مقایسه دوربین پوکو اف 3 با می 10 تی پرو

در این بخش به مقایسه‌ی دوربین‌های این دو گوشی می‌پردازیم. گوشی Poco F3 یک لنز 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.8، یک لنز التراواید 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 و یک لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 دارد. از آن سو گوشی Mi 10T Pro یک لنز اصلی 108 با دریچه دیافراگم 1.7، یک لنز التراواید 13 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم 2.4 و یک لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 دارد. آیا رزولوشن بیشتر و اندازه‌ی بزرگ دوربین Mi 10T Pro به معنای بهتر بودن دوربین این گوشی است؟ در ادامه همراه ما باشید تا به جواب این سوال برسیم.

تصاویری که با دوربین اصلی در حالت رزولوشن بالا ثبت می‌شوند در گوشی Mi 10T Pro شفافیت و جزئیات بیشتری دارند، اما این مسئله زمانی مشخص می‌شود که شما روی عکس زوم کنید. عکاسی با لنز اصلی در حالت معمولی نتایج تقریباً مشابهی داشت، اما شدت رنگ در Poco F3 بیشتر بود، بنابراین نمی‌توان گفت کدام دوربین بهتر است و همه چیز به سلیقه و ترجیح شخصی شما برمی‌گردد. نتایج ثبت شده با لنز التراواید در هر دو گوشی یکسان بودند اما باز هم شدت رنگ در Poco F3 کمی بیشتر بود.

عکاسی در حالت پرتره در هر دو گوشی نتایج یکسانی داشتند.

عکاسی در شب با لنز التراواید در هم در نگاه اول نتایج یکسانی داشتند اما پردازش تصویر در گوشی Poco F3 عملکرد بهتری داشت که نشان می‌دهد نرم‌افزار دوربین گوشی Poco F3 پردازش بهتری دارد. عکاسی در شب با دوربین اصلی هم نتایج یکسانی دارد اما وقتی روی عکس‌ها زوم می‌کنید، متوجه می‌شوید که کیفیت دوربین Mi 10T Pro بهتر است. 

گوشی Poco F3 یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.5 و Mi 10T Pro یک دوربین 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 دارد. نکته‌ای که در دوربین‌های سلفی شیائومی وجود دارد این است که برای ثبت بهترین عکس، شما باید به سمت نور بایستید و الا عکس‌های شما تاریک میفتد. در شرایط نوری مناسب، کیفیت عکس‌های سلفی هر دو گوشی با یکدیگر یکسانند. 

حداکثر کیفیت ویدیوی ضبط شده در گوشی Poco F3 به 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه می‌رسد، این در حالیست که حداکثر کیفیت ویدیوی ضبط شده در گوشی Mi 10T Pro تا 8K و سرعت 24 یا 30 فریم بر ثانیه می‌رسد. فیلمبرداری با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه در هر دو گوشی عملکرد خوبی داشت، همینطور لرزشگیر الکترونیکی. لنز التراواید گوشی Poco F3 توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد اما لنز التراواید Mi 10T Pro توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد؛ بنابراین فیلمبرداری با لنز التراواید در گوشی Mi 10T Pro کیفیت بهتری دارد. 

فیلمبرداری با دوربین سلفی در گوشی Poco F3 با حداکثر کیفیت 1080 و سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود اما گوشی Mi 10T Pro توانایی ضبط ویدیو فقط با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. عملکرد لرزشگیر الکترونیکی در هر دو گوشی خوب بود.

مقایسه صدا و بلندگوی پوکو اف 3 با می 10 تی پرو

در این بخش به مقایسه‌ی اسپیکرهای این دو گوشی می‌پردازیم. همان طور که قبلاً اشاره کردیم هر دو گوشی اسپیکر استریو دارند و تنها چیزی که این دو گوشی را از یکدیگر مجزا می‌کند، محل قرارگیری اسپیکر بالایی گوشی است. صدای پخش شده حین تماشای فیلم یا گوش کردن به موزیک کیفیت خوبی داشت. بلندی صدای اسپیکر گوشی Poco F3 90.7 دسیبل است و بلندی صدای اسپیکر گوشی Mi 10T Pro 93.1 دسیبل. اگر قرار باشد بین این دو گوشی یک برنده از نظر کیفیت صدا انتخاب کنیم، انتخاب ما Mi 10T Pro می‌باشد.

مقایسه باتری پوکو اف 3 با می 10 تی پرو

گوشی Poco F3 با یک باتری 4520 میلی‌آمپری و گوشی Mi 10T Pro با یک باتری 5000 میلی‌آمپری عرضه می‌شود، همینطور هر دو گوشی با یک شارژر سریع 33 واتی عرضه می‌شوند. باتری گوشی Mi 10T Pro عملکرد بسیار خوبی دارد و از طول عمر خوبی برخوردار است و توانست در تست‌های ما تا 7 ساعت و 37 دقیقه با صفحه روشن و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز دوام بیاورد. طول عمر باتری گوشی Poco F3 هم به تقریباً 5 ساعت با صفحه روشن رسید. هیچکدام از گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند.

مقایسه نرم افزاری پوکو اف 3 با می 10 تی پرو

هر دو گوشی از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کنند که یک رابط کاربری خوب و جذاب است اما در برخی موارد نیاز به بهبود دارد. گوشی Mi 10T Pro از نسخه‌ی جدیدتر MIUI استفاده می‌کند که می‌تواند تجربه‌ی بهتری را برای کاربر رقم بزند. گوشی Poco F3 از رابط کاربری MIUI با پوسته‌ی Poco استفاده می‌کند که بعضی از ویژگی‌های رابط کاربری Mi 10T Pro را ندارد. در حال حاضر هر دو گوشی از اندروید 11 به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کنند. اگر قرار باشد بین این دو گوشی یکی را از نظر نرم‌افزار بهتر انتخاب کنیم، انتخاب ما Mi 10T Pro خواهد بود.

مقایسه گیمینگ پوکو اف 3 با می 10 تی پرو

تجربه‌ی گیمینگ در گوشی Mi 10T Pro واقعاً تحسین برانگیز بود و مصرف باتری حین بازی به خوبی حفظ شد. ما هنگام تست گیمینگ این گوشی به مدت 20 دقیقه متوجه داغ شدن گوشی نشدیم.

تجربه‌ی گیمینگ در Poco F3 هم دقیقاً یکسان بود اما از آنجایی که این گوشی از صفحه نمایش AMOLED استفاده می‌کند، مصرف باتری بیشتر بود اما همین صفحه نمایش AMOLED موجب ایجاد تجربه‌ای بهتر از گیمینگ برای ما شد.

بر اساس مقایسه‌هایی که انجام دادیم، این دو گوشی تفاوت فاحشی از نظر عملکرد و استفاده‌ی روزمره ندارند. عملکرد دوربین‌ها برای ما جالب توجه بود و تفاوت خاصی در عملکرد دوربین‌ها وجود نداشت. اما اگر به دنبال یک گوشی با کیفیت خوب، نرم‌افزار بهتر و باتری قدرتمند هستید، پیشنهاد ما به شما خرید گوشی Mi 10T Pro است.

.

ممنون که تا انتهای این مقایسه همراه ما بودید. نظراتتان را راجع به این مقایسه در بخش نظرات برای ما بنویسید.

.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد