مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

آداک 24 سه شنبه 20 مهر 1400 - 13:00
مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

.

اگر شما به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه هستید باید بگوییم که کار سختی در پیش دارید؛ نه بخاطر اینکه این گوشی‌ها در بازار محدودند بلکه بالعکس، شما انتخاب‌های زیادی دارید و انتخاب از میان آنها کار ساده‌ای نیست. در این مطلب قصد داریم دو گوشی پرطرفدار یعنی Poco X3 Pro و Mi 11 Lite را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه مشخصات Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

از نظر ظاهری گوشی Mi 11 Lite یک صفحه نمایش 6.55 اینچی و گوشی Poco X3 Pro یک صفحه نمایش 6.67 اینچی دارد. پیدا کردن گوشی مقرون به صرفه با اندازه‌ی کوچک در سال 2021 عملاً غیر ممکن شده است و این قضیه درباره این دو گوشی هم صدق می‌کند. بخش پشتی این دو گوشی از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت‌اند ولی جنس آنها از پلاستیک است. انتخاب بر اساس ظاهر بستگی به سلیقه و علاقه‌ی شما دارد.

مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

گوشی Mi 11 Lite با وزن 157 گرم از گوشی Poco X3 Pro که 215 گرم دارد سبک‌تر است و حس خوبی به کاربر القا می‌کند. از نظر مقاومت و استحکام گوشی Poco X3 Pro با محافظ صفحه‌ی گوریلا گلس 6 خیال شما را راحت می‌کند، اما Mi 11 Lite هم از گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند که مقاومت و استحکام خوبی دارد.

مقایسه نرم افزار Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

در رابطه با سیستم عامل و رابط کاربری، هر دوی این گوشی‌ها از اندروید 11 استفاده می‌کنند. گوشی Mi 11 Lite از رابط کاربری MIUI 12 و گوشی Poco X3 Pro از MIUI مخصوص گوشی‌های پوکو بهره می‌برد. حس و فضای رابط کاربری در هر دوی این گوشی‌ها تقریباً یکسان است و تجربه‌ای جذاب برای کاربر را رقم می‌زند.

یکی از ویژگی‌های جذاب رابط کاربری MIUI امکان دسترسی به نوار اعلان‌ها و شورتکات‌ها بصورت جداگانه است؛ اگر انگشتتان را از سمت چپ به پایین بکشید نوار اعلان‌ها، و اگر از سمت راست این کار را انجام دهید بخش شورتکات‌ها برای شما نمایان می‌شود. از آنجایی که صفحه نمایش گوشی Poco X3 Pro پنل IPS است از صفحه همیشه روشن (always on display) پشتیبانی نمی‌کند ولی شما در Mi 11 Lite از این قابلیت برخوردار هستید.

حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی در بخش راست صفحه روی دکمه‌ی پاور طراحی شده است و عملکردی سریع و دقیق دارد. بعلاوه هر دوی این گوشی‌ها از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل صفحه هم استفاده می‌کنند که سریع عمل می‌کنند. گوشی Mi 11 Lite در دو نسخه‌ی 64 یا 128 گیگابایت عرضه می‌شود و از کارت حافظه‌ی خارجی پشتیبانی نمی‌کند. از آن سو گوشی Poco X3 Pro در دو نسخه‌ی 128 یا 256 گیگابایت عرضه می‌شود و از کارت حافظه‌ی خارجی هم پشتیبانی می‌کند؛ این یعنی شما فضای بیشتری در گوشی Poco X3 Pro دارید.

مقایسه صفحه نمایش Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

صفحه نمایش گوشی Poco X3 Pro از پنل IPS استفاده می‌کند که در مقایسه با پنل OLED صفحه نمایش Mi 11 Lite کیفیت بهتری دارد اما هر دوی آنها از HDR پشتیبانی می‌کنند. نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش در گوشی Poco X3 Pro 120 هرتز و در گوشی Mi 11 Lite 90 هرتز می‌باشد. هر دوی این گوشی‌ها از اسپیکر استریو قدرتمند بهره‌مند هستند اما فقط Poco X3 Pro است که از جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند و خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در Mi  11 Lite نیست.

مقایسه سرعت و عملکرد Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

گوشی Mi 11 Lite از چیپست Snapdragon 732G استفاده می‌کند و Poco X3 Pro از چیپست قدرتمند و پرچمدار Snapdragon 860 که عملکرد بهتری دارد. گوشی Poco X3 Pro در اجرای بازی‌های سنگین عملکرد بی‌نظیری دارد و لذت بازی بدون نقص را در اختیار شما می‌گذارد.

مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

اما اگر قصد اجرای بازی‌های سبک‌تر مثل Pubg یا call of duty mobile را دارید گوشی Mi 11 Lite هم عملکرد خوبی دارد. رابط کاربری MIUI فضای گیمینگ خوبی برای کاربر ایجاد می‌کند تا بتوانید اعلان‌ها را هنگام بازی مسدود کنید.

مقایسه باتری Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

از لحاظ حجم و طول عمر باتری، بازنده‌ی این مقایسه Mi 11 Lite است که یک باتری 4250 میلی‌آمپری دارد اما با این حال می‌تواند یک روز کامل برای شما کارایی داشته باشد، از آن سو ظرفیت باتری گوشی Poco X3 Pro 5160 میلی‌آمپر است. طول عمر باتری Poco X3 Pro بواسطه‌ی ظرفیت بالاترش بیشتر است اما از آنجایی که از پردازنده‌ی قدرتمندتر و صفحه نمایش بهتر با نرخ تازه‌سازی بالاتر استفاده می‌کند مصرف انرژی بیشتری در مقایسه با Mi 11 Lite دارد. هر دوی این گوشی‌ها از شارژر 33 واتی استفاده می‌کنند که سرعت شارژ متوسطی را برای شما فراهم می‌کند.

مقایسه دوربین Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

در ادامه به مقایسه‌ی دوربین‌های این دو گوشی می‌پردازیم. دوربین اصلی گوشی Mi 11 Lite رزولوشن 64 مگاپیکسل و Poco X3 Pro رزولوشن 48 مگاپیکسلی دارد. اما طبق معمول در تکنولوژی اعداد بیشتر به معنای عملکرد بهتر نیستند.

مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite(عکس گرفته شده با دوربین Poco X3 Pro)

مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite(عکس گرفته شده با دوربین Mi 11 Lite)

کیفیت تصاویر ثبت شده در هر دو گوشی خوب بودند و در عکاسی در شب هم عملکردی مشابه داشت.

مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite(عکس گرفته شده با دوربین Mi 11 Lite)

مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite(عکس گرفته شده با دوربین Poco X3 Pro)

هر دوی این گوشی‌ها از یک لنز التراواید 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند ولی لنز تله ماکروی Mi 11 Lite رزولوشن 5 مگاپیکسلی دارد در حالیکه لنز ماکرو در Poco X3 Pro حدود 2 مگاپیکسل است. فیلمبرداری در هر دوی این گوشی‌ها عملکرد مشابهی داشت و به شما امکان ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه را می‌دهد. دوربین سلفی Poco X3 Pro حدود 20 مگاپیکسل می‌باشد که می‌تواند تصاویر خوب با دقت رنگی و جزئیات خوبی را به ثبت برساند و دوربین سلفی Mi 11 Lite هم 16 مگاپیکسل است که عملکردی تقریباً مشابه دارد.

Poco X3 Pro یا Mi 11 Lite؟

مقایسه Poco X3 Pro با Mi 11 Lite

در مجموع هر دوی این گوشی‌ها جزو بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه محسوب می‌شوند ولی اگر شما به دنبال عملکرد بهتر و قوی‌تر هستید، گوشی Poco X3 Pro انتخاب مطمئن‌تر و بهتری برای شماست.

.

[ ممنون که تا انتهای این مقایسه همراه سایت آداک 24 بودید ]

.

ترفندهای مخفی شیائومی Poco X3 Pro

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد