مقایسه پوکو X3 Pro با پوکو F3

آداک 24 یکشنبه 11 مهر 1400 - 13:00
مقایسه پوکو X3 Pro با پوکو F3

در این مطلب قصد داریم دو گوشی Poco F3 و Poco X3 Pro را با یکدیگر مقایسه کنیم و راجع به تمامی تفاوت‌ها و تغییرات مثبتی که می‌توانید انتظار داشته باشید بطور کامل صحبت خواهیم کرد. شایان ذکر است که هر دوی این گوشی‌ها پرچمدار سری خود هستند و بیشترین امکانات را در قبال هزینه‌ای که می‌کنید در اختیار شما قرار می‌دهند، پس در نهایت اگر هر کدام از این گوشی‌ها را هم خریداری کنید، دچار اشتباه نشده‌اید.

.

مقایسه کیفیت و طراحی گوشی پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

مقایسه گوشی پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

بیایید با طراحی و کیفیت ساخت این دو گوشی شروع کنیم. شاید عده‌ای با طراحی Poco X3 Pro آشنا باشند چرا که شاهد همان طراحی هستیم که در Poco X3 NFC شاهد بودیم. این گوشی تقریباً بزرگ و ضخیم است که تا حدی بواسطه‌ی باتری بزرگ 5160 میلی‌آمپری آن می‌باشد و از نظر وزنی هم از گوشی Poco F3 سنگین‌تر است.

مقایسه گوشی پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

در بخش پشتی گوشی شاهد یک برجستگی کوچک برای بخش دوربین‌ها هستیم، دوربین سلفی هم در بخش جلویی گوشی روی صفحه نمایش به صورت یک حفره تعبیه شده است. هنگامی که گوشی Poco F3 را در دست می‌گیرید متوجه کیفیت بهتر آن خواهید شد که نازک‌تر و سبک‌تر هم می‌باشد و از دوربین نسبتاً کوچک‌تری هم برخوردار است. دوربین سلفی هم در مقایسه با گوشی Poco X3 Pro حفره کوچک‌تری دارد.

مقایسه گوشی پوکو X3 Pro با پوکو F3

تفاوت این دو گوشی از نظر ظاهری به ضخامت، وزن و اندازه دوربین این دو گوشی بر می‌گردد اما هنگام استفاده هر دو حس خوبی را به کاربر القا می‌کنند.

مقایسه صفحه نمایش پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

مقایسه گوشی پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

در این بخش به مقایسه‌ی صفحه نمایش این دو گوشی می‌پردازیم که هر دوی آنها از رزولوشن 1080 و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز برخوردارند اما تنها تفاوت عمده‌ای که بین این دو گوشی وجود دارد، نوع صفحه نمایش آنهاست. گوشی Poco X3 Pro از صفحه نمایش LCD برخوردار است در حالیکه صفحه نمایش گوشی Poco F3 امولد (AMOLED) می‌باشد که کیفیت بهتری دارد. بنابراین از لحاظ صفحه نمایش، گوشی Poco F3 کیفیت بهتری دارد و از دقت رنگی بیشتری برخوردار است.

مقایسه گوشی پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

گیمینگ، تماشای ویدیو و یا عکس در صفحه نمایش گوشی Poco F3 لذت بیشتری دارد اما این بدان معنا نیست که کیفیت صفحه نمایش گوشی Poco X3 Pro پایین است؛ صفحه نمایش گوشی Poco X3 Pro نرخ تازه‌سازی بی‌نظیر 120 هرتز دارد که بسیار سریع و بی‌نقص است. در اصل این مقایسه، بین صفحه نمایش AMOLED و LCD بود که اگر شما کنتراست، زاویه دید بهتر و رنگ‌های دقیق‌تری می‌خواهید، گوشی Poco F3 انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

مقایسه سرعت و عملکرد پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

مقایسه گوشی پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

در این بخش به پردازنده‌های این دو گوشی می‌پردازیم که هر دوی آنها بسیار خوب هستند. گوشی Poco X3 Pro یک پردازنده‌ی Snapdragon 860 دارد و در مقابل گوشی Poco F3 از پردازنده‌ی Snapdragon 870 استفاده می‌کند. با اینکه این اعداد بسیار نزدیک به هم به نظر می‌رسند اما عملکرد آنها با یکدیگر به طرز قابل توجهی متفاوت است. طبق تست‌هایی که انجام دادیم، گوشی Poco F3 عملکردی 30% سریع‌تر از گوشی Poco X3 Pro داشت. پس اگر شما به دنبال عملکرد و گرافیک بهتر هستید و قصد اجرای بازی‌های سنگین در گوشی را دارید، گوشی Poco F3 انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.
پردازنده گوشی Poco F3 دارای سیستم خنک کننده‌ای است که در طولانی مدت به عملکرد گوشی کمک می‌کند. لازم به ذکر است که تعریف از توانایی‌های گوشی Poco F3 به منزله‌ی ضعیف بودن گوشی Poco X3 Pro در اجرا نیست؛ با توجه به هزینه‌ای که برای خرید گوشی Poco X3 Pro می‌پردازید، امکانات زیادی خواهید داشت. پردازنده‌ی Snapdragon 860 در گوشی Poco X3 Pro عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و اجرای بازی‌ها در نهایت وضوح و بدون نقص اجرا می‌شوند، اما اگر قدرت بیشتری می‌خواهید بهتر است Poco F3 را انتخاب کنید. از نظر حافظه داخلی، هر دوی این گوشی‌ها از UFS 3.1 پشتیبانی می‌کنند که سرعت بیشتری به انتقال داده‌ها، اجرای اپلیکیشن‌ها و عملکرد کلی می‌دهد. بعلاوه اگر شما قصد استفاده‌ی معمولی و روزمره را از یک گوشی هوشمند دارید، هر دوی این گوشی‌ها انتخابی مناسب برای شما خواهند بود و نیازهای شما را برطرف خواهند کرد. 

مقایسه دوربین پوکو ایکس 3 پرو با با پوکو اف 3

مقایسه گوشی پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

در این بخش به مقایسه‌ی دوربین‌های این دو گوشی می‌پردازیم؛ از لحاظ اعداد و مشخصات، دوربین‌های این دو گوشی شباهت زیادی به یکدیگر دارند. دوربین اصلی هر دوی این گوشی‌ها 48 مگاپیکسل و دوربین التراواید آنها هم 8 مگاپیکسل است، تنها تفاوت، در دوربین ماکرو است که در گوشی Poco F3 5 مگاپیکسل است و در گوشی Poco X3 Pro 2 مگاپیکسل، بعلاوه گوشی Poco X3 Pro یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی هم دارد. حالا از لحاظ عملکرد، تصاویری که توسط دوربین گوشی Poco X3 Pro ثبت شده‌اند طبیعی‌تر به نظر می‌رسند اما اگر دنبال عکس‌هایی با دقت رنگی بیشتر هستید، پیشنهاد ما به شما Poco F3 است که در کل عکس‌های با کیفیت‌تری می‌گیرد. 

مقایسه باتری پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

مقایسه گوشی پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

از لحاظ طول عمر باتری، گوشی Poco X3 Pro به لطف باتری 5160 میلی‌آمپری‌اش برتری دارد که در صورت استفاده‌ی معمولی و روزمره می‌تواند نزدیک به 2 روز برای شما کارایی داشته باشد. گوشی Poco F3 باتری نسبتاً کوچکتری دارد که 4520 میلی‌آمپر است اما این باتری هم با یک بار شارژ می‌تواند به راحتی تا 1 روز نیازهای شما را بر طرف کند. اگر طول عمر باتری برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، پیشنهاد ما به شما خرید گوشی Poco X3 Pro می‌باشد.

مقایسه اسپیکر و صدای پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

مقایسه گوشی پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

در این بخش به مقایسه‌ی اسپیکرهای استریوی این دو گوشی خواهیم پرداخت که در هر دو گوشی در بالا و پایین گوشی قرار گرفته‌اند اما از نظر کیفیت صدا، گوشی Poco F3 صدایی قوی‌تر و غنی‌تر تولید می‌کند. صدای پخش شده از اسپیکرهای استریوی گوشی Poco X3 Pro هم کیفیت خوبی دارد اما به Poco F3 نمی‌رسد. چیزی که در Poco X3 Pro وجود دارد و در عوض خبری از آن در Poco F3 نیست، جک 3.5 میلی‌متری هدفون است که می‌تواند برای عده‌ای از کاربران یک نقطه‌ی مثبت محسوب شود.

پوکو ایکس 3 پرو یا پوکو اف 3 ؟

مقایسه گوشی پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

برای جمع‌بندی، از لحاظ قیمت این دو گوشی تقریباً در یک بازه‌ی قیمتی قرار دارند اما اگر بودجه‌ی محدودی دارید و به دنبال یک گوشی هوشمند هستید که بتواند حداقل 2 سال برای شما کارایی داشته باشد، پیشنهاد ما به شما گوشی Poco X3 Pro است. از آن سو اگر مشکلی در پرداخت مبلغی بیشتر ندارید، پیشنهاد ما به شما خرید گوشی Poco F3 است که یک صفحه نمایش فوق‌العاده، پردازنده‌ی قدرتمند و دوربین با کیفیت دارد.

.

[ ممنون که تا انتهای این مقایسه همراه سایت آداک 24 بودید ]

.

ترفندهای مخفی شیائومی Poco X3 Pro

ترفندهای مخفی Poco F3

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد