مقایسه گوشی پوکو X3 Pro با پوکو X3 NFC

آداک 24 دوشنبه 12 مهر 1400 - 13:00
مقایسه گوشی پوکو X3 Pro با پوکو X3 NFC

در این مطلب قصد داریم دو گوشی Poco X3 Pro و Poco X3 NFC را با یکدیگر مقایسه کنیم. گوشی Poco X3 Pro بدون شک سریع‌تر است، اما چقدر سریع‌تر؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مقایسه ظاهر پوکو X3 nfc با پوکو X3 Pro

از نظر طراحی و ویژگی‌های ظاهری، این دو گوشی کاملاً مشابه یکدیگرند؛ به قدری که می‌توانید جایگاه سیم کارت این دو گوشی را با یکدیگر جابه‌جا کنید.

مقایسه ظاهر پوکو X3 nfc با پوکو X3 Pro

در بخش پایینی گوشی، شاهد جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت USB-C و اسپیکر استریو در هر دو گوشی هستیم، اسپیکر دوم هم در بخش بالایی گوشی قرار گرفته است. کیفیت صدای پخش شده دقیقاً با یکدیگر برابر است. در بخش بالایی هر دو گوشی یک سنسور مادون قرمز و میکروفون هم دارند. در سمت راست گوشی، دکمه‌ی کم و زیاد کردن صدا و دکمه‌ی پاور وجود دارد که حسگر اثر انگشت در آن ادغام شده است. عملکرد حسگر اثر انگشت Poco X3 Pro از حسگر اثر انگشت Poco X3 NFC سریع‌تر است اما باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره در هر دو گوشی سریع و دقیق است. لازم به ذکر است که این دو گوشی از لحاظ قیمتی هم در یک بازه‌ قرار دارند.

مقایسه مقاومت و استحکام پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ایکس 3 ان اف سی

مقایسه مقاومت و استحکام پوکو ایکس 3 پرو با پوکو ایکس 3 ان اف سی

حالا بیایید مقاومت و استحکام این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم. از آنجایی که هر دوی این گوشی‌ها از پلاستیک درست شده‌اند و پلاستیک در برابر ضربات استحکام خوبی دارد، هر دو توانستند مقاومت خوبی در برابر سقوط نشان دهند.

هر دوی این گوشی‌ها از استاندارد IP53 پشتیبانی می‌کنند که گوشی را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می‌کند. تنها موردی که گوشی Poco X3 Pro مقاومت بیشتری نشان داد، در کیفیت ساخت صفحه نمایش و محافظ صفحه آن بود.

گوشی Poco X3 Pro از محافظ صفحه‌ی گوریلا گلس 6 استفاده می‌کند اما گوشی Poco X3 NFC از گوریلا گلس 5؛ این باعث می‌شود که صفحه نمایش Poco X3 Pro مقاومت بیشتری داشته باشد. بنابراین از نظر کیفیت ساخت، برنده‌ی این مقایسه گوشی Poco X3 Pro می‌باشد.

مقایسه نمایشگر Poco X3 Pro با Poco X3 nfc

مقایسه نمایشگر Poco X3 Pro با Poco X3 nfc

از نظر کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی با یکدیگر برابر هستند و اندازه‌ی 6.67 اینچی، رزولوشن 1080 ، سطح روشنایی 450 نیت، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و نسبت صفحه به بدنه مشابه دارند. کیفیت محتوای نمایش داده شده در صفحه نمایش این دو گوشی قابل توجه است و تصاویر هم از دقت رنگی بالایی برخوردارند. پس از نظر صفحه نمایش این دو گوشی با یکدیگر کاملاً برابرند و برنده‌ای وجود ندارد.

مقایسه سرعت و عملکرد پوکو X3 Pro با پوکو X3 nfc

مقایسه سرعت و عملکرد پوکو X3 Pro با پوکو X3 nfc

پردازنده و عملکرد تنها موردی است که این دو گوشی را از یکدیگر متمایز می‌کند. گوشی Poco X3 Pro از چیپست 7 نانومتری Snapdragon 860 استفاده می‌کند که یک پردازنده‌ی پرچمدار است. از آن سو گوشی Poco X3 NFC از چیپست 8 نانومتری Snapdragon 723G استفاده می‌کند که یک پردازنده‌ی میان رده است. در ادامه سرعت پردازش این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. کار کردن با گوشی در Poco X3 Pro به طرز قابل توجهی سریع‌تر و بی‌نقص‌تر است. همینطور باز کردن اپلیکیشن‌ها هم با سرعت بیشتری در گوشی Poco X3 Pro انجام می‌شود که به دلیل پردازنده‌ی سریع‌تر و قوی‌تر این گوشی است. نمره‌ای که این دو گوشی در بنچمارک کسب کردند هم متفاوت است و Poco X3 Pro نمرات بالاتری دارد.

مقایسه سرعت و عملکرد پوکو X3 Pro با پوکو X3 nfc

به لطف پردازنده‌ی قوی‌تر، تجربه‌ی گیمینگ در گوشی Poco X3 Pro لذت‌بخش‌تر و بی‌نقص‌تر است و بازی‌ Pubg می‌تواند با کیفیت گرافیکی HDR و نهایت فریم ریت روی این گوشی اجرا شود. تجربه‌ی گیمینگ روی هر دو گوشی خوب بود اما عملکرد Poco X3 Pro بهتر بود. بازی‌های Real Racing و Asphalt 9 به خوبی در هر دو گوشی اجرا شدند و نقصی در اجرا نبود. بازی Call of Duty Mobile هم روی نهایت کیفیت گرافیکی روی Poco X3 Pro اجرا شد اما گوشی Poco X3 NFC توانایی پشتیبانی تا کیفیت High را داشت، اما تجربه‌ی گیمینگ در هر دو گوشی عالی بود. گوشی Poco X3 Pro به لطف پردازنده‌ی قدرتمند توانایی بهتری در اجرای بازی‌های سنگین دارد. اگر شما یک گیمر هستید و قصد دارید از گوشی هوشمند برای گیمینگ استفاده کنید، گوشی Poco X3 Pro انتخاب مناسب‌تری برای شماست.

مقایسه سرعت و عملکرد پوکو X3 Pro با پوکو X3 nfc

از آنجایی که هر دو گوشی رم 6 گیگابایتی دارند، در اجرای چند برنامه بطور همزمان عملکرد خوبی داشتند و نقصی در اجرا وجود نداشت. در رابطه با سیستم عامل و رابط کاربری، هر دو گوشی از اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12 استفاده می‌کنند اما نسخه‌ی MIUI گوشی Poco X3 Pro کمی قدیمی‌تر است که به زودی آپدیت می‌شود. پس از نظر عملکرد، گوشی Poco X3 Pro بدون شک برنده‌ی این مقایسه است. 

دوربین سلفی هر دوی این گوشی‌ها با یکدیگر برابر است و 20 مگاپیکسل می‌باشد. اگر به عکس‌ها نگاه کنید متوجه شباهت کیفیت تصاویر می‌شوید طیف رنگ عکس‌ها در گوشی Poco X3 NFC کمی تیره‌تر است و در گوشی Poco X3 Pro روشن‌تر، اما در کل هر دو عملکرد بسیار خوبی داشتند و عملاً شبیه به یکدیگرند.

اما دوربین پشتی این دو گوشی با یکدیگر متفاوت است. دوربین اصلی گوشی Poco X3 Pro 48 مگاپیکسل و دوربین اصلی گوشی Poco X3 NFC 64 مگاپیکسل است اما نتایج تقریباً مشابه بودند. دوربین التراواید گوشی Poco X3 Pro کیفیت 8 مگاپیکسلی دارد در حالی که دوربین التراواید گوشی Poco X3 NFC 13 مگاپیکسل است. دوربین ماکرو و سنسور عمق هر دوی این گوشی‌ها با یکدیگر برابرند و 2 مگاپیکسل می‌باشند.

عکاسی در شب با دوربین گوشی Poco X3 Pro هم نتایج بهتری دارد. در کل می‌توان گفت برنده‌ی مقایسه‌ی دوربین‌ها گوشی Poco X3 Pro است اما نه با تفاوت زیاد.

هر دوی این گوشی‌ها باتری 5160 میلی‌آمپری دارند که با یک شارژر سریع 33 واتی عرضه می‌شوند. ما در هر دو گوشی بازی Pubg را اجرا کردیم و طول عمر باتری عملکرد مشابهی در هر دو گوشی داشت.

Poco X3 Pro یا Poco X3 nfc ؟

Poco X3 Pro یا Poco X3 nfc ؟

برای جمع‌بندی می‌توان گفت گوشی Poco X3 Pro شباهت ظاهری زیادی با Poco X3 NFC دارد اما وقتی حرف از عملکرد می‌شود، گوشی Poco X3 Pro به جرات از Poco X3 NFC بهتر عمل می‌کند. اگر بودجه‌ی محدودی دارید و به دنبال یک گوشی قدرتمند برای گیمینگ و اجرای چندین برنامه بطور همزمان هستید، پیشنهاد ما به شما خرید گوشی Poco X3 Pro است.

.

[ ممنون که تا انتهای این مقایسه همراه سایت آداک 24 بودید ]

.

ترفندهای مخفی شیائومی Poco X3 Pro

.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد